אחת מההצלחות האדירות של ההיי-טק הישראלי היא ללא ספק חברת אורביט תקשורת Orbit Communication Systems. חברת אורביט היא לא בדיוק סטארט-אפ, החברה נוסדה לפני כ-50 שנה אבל היא עובדת בתחום מאוד מודרני – תקשורת לוויינית, מערכות מעקב ומערכות לניהול תקשורת ושמע במטוסים, גם בתחום האזרחי וגם בתחום הצבאי. מידי יום כמעט החברה מפרסמת עוד עסקה עם חברה או ממשלה להספקת או החזקת מערכת תקשורת לוויינית. בין ההשיגים בחודש האחרון: אורביט מספקת תמיכה ושירותים למערכות תקשורת לווייניות המותקנות על אניות הצי של חיל הים מוביל באירופה תמורת כ – 4.5 מיליון שקלים לשנה; החברה תספק מערכות דיגיטליות לניהול תקשורת לחברת סיירה נאבדה המתמחה בחיפוש בצר וחמרים אחרים בכרייה, בהיקף של כ – 2.8 מיליון שקלים; אורביט תספק מערכות לניהול תקשורת למטוסים לחברת Embraer, אחת מיצרניות המטוסים הגדולות בעולם, בהיקף של כ – 2.4 מיליון שקלים; ועוד. כל הפיתוח של החברה נעשה בארץ, לרוב במרכז של החברה בנתניה. השבוע, אורביט הודיעה על קבלת הזמנה לפיתוח ואספקה של מערכת תקשורת לווייניות VSAT (לווין זעיר) מהדור החדש, המיועדות להתקנה ברכבות מהירות. עם המערכת החדשה יופיעו זמני גלישה לנוסעים ברכבות . כבר היום פועלות עשרות מערכות תקשורת לוויינית VSAT של אורביט ברכבות מהירות של SNCF. מערכות אלו פועלות בתדרי Ku-Band, אבל לאחרונה נכנסה לפעולה באירופה תקשורת לוויינית בתדרי Ka-Band – מערכת הרבה יותר מהירה. מערכות אלו עתידות לשמש את חברת הרכבות הצרפתית להמשך פריסה של שירותי אינטרנט על קווי הנוסעים ולאפשר קצבי תקשורת גבוהים בהרבה מהדור הנוכחי ובכך לענות על הביקוש ההולך וגובר לתקשורת רחבת פס ברכבות. תקשורת לוויינית הינה פתרון עדיף על פני תקשורת סלולרית אשר לעתים אינה מתאימה לאספקת תקשורת אמינה ורציפה לכלי תחבורה הנעים במהירויות גבוהות, אומר אבי כהן, נשיא ומנכ"ל אורביט. "אנו שמחים על כך שלקוח מוביל הפקיד בידינו את הפיתוח של הפתרון הראשון בעולם העושה שימוש במערכות VSAT המבוססות על תדרי Ka-Band ומיועדות לרכבות מהירות. טכנולוגיית Ka-Band הינה ההבטחה הגדולה של תקשורת לוויינים רחבת פס בעתיד והבחירה באורביט לפרויקט זה מהווה אישור למובילות הטכנולוגית של החברה."