סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב, פנה בימים האחרונים אל מנכ"ל 'סיטיפס', יהודה שושני, בעקבות תלונות רבות שהגיעו ללשכתו על אכיפה מאסיבית של תשלומים ברכבת הקלה בירושלים. מקלב דרש לבחון מחדש את שיטת אכיפת הגבייה ברכבת הקלה. "למרבה התהייה, מיד עם תחילת גביית תשלום עבור הנסיעה ברכבת, החלה החברה להנהיג הליך בקרה בלתי הולם, אגרסיבי וכוחני", כתב ח"כ מקלב במכתב ששיגר אל מנכ"ל החברה המפעילה את הרכבת הקלה, "כתוצאה מתקלה בקוראי הכרטיסים, סימנו המכשירים כרטיסי 'רב קו' מוטענים כלא תקינים. מבקרי הרכבת שעלו לרכבת החרימו כרטיסים מבעליהם בטענה כי לא שילמו, כשהדבר נעשה בצורה שרירותית ובלתי ראויה לחלוטין. כשמעבר לכך הותירו את אותם נוסעים עם הפסד ממוני בשל החרמת הכרטיס שהיה מוטען בערך כספי", הוסיף ח"כ הרב מקלב. עוד ציין מקלב כי "הגיעו ללשכתי סיפורים מבישים ומעוררי השתאות שאירעו לנוסעי הרכבת הקלה שהחלו את נסיעתם ברכבת כשברשותם כרטיסי רב קו מוטענים, אך הם הורדו מהרכבת באמצע הנסיעה מאחר ומכשירי 'סיטיפס' לא הותאמו להצליב מידע עם כרטיסים שהוטענו על ידי אגד, זאת מלבד עשרות האנשים שביקשו לעלות על הרכבת בעזרת כרטיס רב קו מוטען על ידי אגד ולא הורשו לעלות", הוסיף ח"כ הרב אורי מקלב. התקלה, כך מסתבר, כוללת גם כרטיסים שנרכשו ב'אגד' ומאפשרים נסיעה במשך 90 דקות, אולם מערכת הכרטוס של הרכבת הקלה אינה מזהה תשלום שבוצע בחברה אחרת, "התנהגות חמורה זו, הינה אבסורדית ואינה מתקבלת על הדעת לא יתכן כי נוסעים ישרים ותמימי דרך נאלצים לשלם בגופם על מחדליה של סיטיפס והם מואשמים, מושפלים ומוטרדים, בשל קשייה של החברה להביא לתאום בין כרטיסי הרב קו שהוטענו בקווי אגד לבין פענוח נכון שלהם בקורא הכרטיסים של חברתם", הבהיר ח"כ הרב אורי מקלב. "במידה שחברת סיטיפס אינה ערוכה עדיין לגבות תשלום בכרטיס משולב, תתכבד אפוא להכיר בכך ולהמשיך בינתיים את הנסיעות בחינם עד אשר תצליח להסדיר את מערכת הגביה בצורה נאותה והוגנת. לא ניתן להטיל מורא על ציבור הנוסעים בדרכים לא נקיות", סיכם ח"כ הרב אורי מקלב את מכתבו.