לאחר דיונים ממושכים התרצו אנשי הביטוח הלאומי, ונכים המקבלים רכב בליסינג תפעולי ממקום עבודתם, יזכו לקבל קצבת ניידות כמו כל הנכים. בשורה נוספת לנכים בעלי רכבי ליסינג; הביטוח הלאומי יממן את התקנת האבזור המיוחד להם על-מנת שיוכלו לנהוג בכלי הרכב. יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס): "זו רק תחילת הדרך. על הביטוח הלאומי לאפשר גם לנכים המעוניינים בכך, לקבל את ההלוואה העומדת לרכישת רכב גם ברכישת רכב בליסינג מימוני". בועדה מציינים כי מזה זמן, שאנשיה פועלים על-מנת לשנות את גישת הביטוח הלאומי בנושא רכבי ליסינג לנכים. בישיבות קודמות, עלה שבביטוח הלאומי טרם הפנימו את האפשרויות החדשות לרכישת רכבים בעידן הליסינג. עתה כך נראה, הפנימו במוסד, שרכישת רכב באמצעות ליסינג מימוני או קבלת רכב בליסינג תפעולי ממקום העבודה, הינם דבר לגיטימי ואין כל הצדקה לפגיעה בזכויות הנכים הנהנים מכך. בדיון שהתקיים היום (ד') התבשרו הנכים על פריצת דרך גם בנושא רכישת רכב בליסינג מימוני, כלומר בפריסת תשלומים למשך 30 – 36 חודשים. היו"ר אזולאי דרש מאנשי הביטוח הלאומי "לקיים ישיבות עבודה עם האוצר ונציגי חברות הליסינג, על-מנת להגיע להסכמה באשר לאופן מימוש עסקאות ליסינג מימוני ע"י נכים, לאחר שהביטוח הלאומי יעמיד לרשותם הלוואה עומדת בגובה 35% מערך הרכב". כאמור, מדובר בהלוואה ההופכת למענק לאחר 3 שנים. אזולאי הודיע, שיקיים דיון נוסף בעניין בתחילת פברואר וקרא לצדדים "להגיע להסכמות ולחזור לוועדה עם בשורה בנושא". אזולאי ניצל את ההזדמנות של שינוי גישה בביטוח הלאומי, והודיע כי יפנה לשר הרווחה על-מנת להקים ועדה ציבורית בנושא הניידות. "לאחר למעלה מ- 30 שנה, הגיע הזמן לפתוח את הסכם הניידות ולהתאימו לעידן החדש הכולל בין השאר את נושא הליסינג ולא להמשיך בהוספת טלאי על טלאי" אמר וחזר על דרישתו לפריצת דרך בעניין הליסינג המימוני: "אין לי ויכוח עם הביטוח הלאומי לגבי הצורך להבטיח את כספי הציבור, אך יחד עם זאת, בעיה טכנית של אופן שיעבוד הרכב למשך 3 שנים עד למועד החזר ההלוואה או הפיכתה למענק, אינה יכולה למנוע מהנכים לרכוש רכב בדרך לגיטימית בעשור השני של שנות האלפיים. יש דרכים לפתור את הסוגיה, למשל באמצעות הערת אזהרה לטובת הביטוח הלאומי". ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), שהחל את הטיפול בנושא הליסינג לנכים: "על הביטוח הלאומי לשנות לחלוטין את הגישה כלפי המבוטחים ולסייע להם לממש את זכויותיהם במקום להערים מכשולים בדרכם. מדובר בעניינים טכניים ורק צריך רצון טוב ולא רק לחשוב כיצד לשמור על הכספים". אחד הפונים לוועדה, אלי נכט, הציע פתרון: "הליסינג המימוני הוא ל- 30 – 36 חודשים וממילא הנכה מקבל קצבת ניידות בסביבות 1,500 ₪, כך שזו יכולה לשמש ערבות עבור הביטוח הלאומי ובמקרה הצורך לקחת ממנו את הקצבה". סמנכ"לית גמלאות בביטוח הלאומי, אילנה שרייבמן, דחתה את הצעתו של נכט ואמרה ש"הביטוח הלאומי ייפגש עד הדיון הבא עם אנשי האוצר וחברות הליסינג על-מנת למצוא פתרון בנושא שעבוד הרכב וכד'. הביטוח הלאומי חייב שיהיו בידיו בטחונות בעת מתן ההלוואה לנכים עבור רכישת רכב בליסינג מימוני ומכיוון שבדרך זו הרכב אינו רשום על שם הנכה, יש למצוא דרך שתספק את אותן בטחונות". מנכ"ל הארגון הישראלי להשכרת רכב ליסינג, נמרוד הגלילי: "חברות הליסינג נותנות מימון לרכישת רכב במסלול מימוני באמצעות הבנקים וחברות האשראי והרכבים משועבדים לטובתם, כך שלא ניתן יהיה לשעבדם לטובת הביטוח הלאומי. הפתרון צריך להיות כזה, שאם הביטוח הלאומי מעמיד הלוואה לנכה, אזי שהיא תינתן לו ישירות תוך מציאת בטחונות. הפתרון אינו יכול להיות בשיעבוד לטובת ביטוח לאומי".