ניצחון פרלמנטארי נדיר עבור איש אופוזיציה נחל השבוע יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת יעקב כץ (מצל'ה) כשעלה בידו להעביר את חוק גרוניס. בראיון לעיתון 'בשבע' הוא מסביר את ההבדל (אם יש בכלל) בין השופט גרוניס לכל שופט אחר בעליון, ומה חשיבותו של החוק הזה. האם אנחנו בדרך למהפכה במערכת המשפט? והאם לא נכון היה להמתין ולראות כיצד המהפכה מתבצעת בעצמה ולא לעורר את קנאי העליון מריבצם. השבוע נחלת הצלחה פוליטית משמעותית שעוררה סערה לא קטנה. הצלחת להעביר את הצעת החוק המכונה 'חוק גרוניס'. למה בעצם? מה יתרון מצאת בשופט גרוניס על פני אחרים? "אני לא מסתיר את דעותי. אני מחפש את בית המשפט העליון. יש לי איתו חשבון ארוך בעניין ערוץ 7, בעניין היחס לציבור הדתי ולחרדים. יושבת שם חבורה קליקאית, חבורה שבה כולם באותו מעמד, באותו צבע ואותו כיוון חשיבה שמייצג פחות מאחוז בעם. את הדברים הללו אמר פרופ' מאוטנר, מי שהיה בעבר דיקאן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א. הוא קבע שבית המשפט צריך להאשים את עצמו במצב. העם בישראל, על עדותיו, דעותיו וגווניו מרגיש מנודה ומנוכר מהחבורה המתנשאת שיושבת שם מבלי שנבחרה". אז מה לך דבק בגרוניס? "העניין של השופט גרוניס היה רק הטריגר. העניין הזה נתן לי בפעם הראשונה הזדמנות להפסיק את השושלת האדמו"רית הזו שנשמרה בבג"ץ, האדמו"ר ברק העביר את השלטון לבייניש ובייניש רצתה להעביר לנאור. העיתון 'הארץ' יצא בכותרת אבל שהכנסת תכריע מי יהיה הנשיא הבא ולא השופטת. הכותרת הזו אומרת הכול. הם התרגלו למציאות הזו שהם מנהלים את מדינת ישראל בלי שהם נבחרו לכך. עכשיו הנושא חזר לכנסת, חזר לעם. כמו שהגז חזר לעם מהטייקונים בעקבות ועדת ששינסקי והמלח בים המלח חוזר לעם מהטייקונים, כך גם מערכת המשפט חוזרת לעם מהטייקונים המשפטיים שהשתלטו עליה. הכנסת היא הריבון, היא נציגת העם שיחליט מי ישפוט כאן. זה תהליך שקורם עור וגידים וצריך לברך עליו, תהליך שבו אחוז אחד מהעם מאבד את השליטה על עם ישראל". אז אם כולם באותו צבע ואותה תפיסה שם, למה יצאת לעזרתו של גרוניס? מה לך השופט גרוניס מה לך השופטת מאור? "לפי החוק הקודם היחיד שלא יכול היה להיבחר לכהונת נשיא העליון היה השופט גרוניס כי חסרים לו 41 ימים למלא תקופה של 3 שנים עד הפרישה. אני בסך הכול התרתי את המגבלה והיום יכולים לבחור כל אחד מהשופטים, מארבל ועד ג'ובראן, אם כי ההערכה היא שכיוון שהוא המבוגר יותר סיכוייו רבים יותר, אבל הדבר לא הכרחי". ומה לגבי עמדותיו? ידוע לך שהוא יהיה שונה במשהו מקודמיו? "אני לא יודע אבל שמעתי שהוא מתנגד למה שהם מכנים אקטיביזם שיפוטי ואני מכנה אותו אלימות שיפוטית, אבל על כך שמעתי רק לאחר שהתחלתי במהלך. אני מעריך שהדעות המדיניות והפוליטיות של כל שופטי העליון נמצאות בין מרצ לבל"ד, כולל השופט רובינשטיין שהכביד ידו בצורה הנוראה ביותר על ההתיישבות ביהודה ושומרון, וסיפורו עוד יסופר..." אז מה הרווח הגדול? "מדובר בתחילתו של תהליך. כפי שמתרחש בצבא ששם אנחנו רואים יותר ויותר אנשי תורה ומצוות, אוהבי ארץ ישראל בקצונה. כך גם בתעשייה ובהתיישבות. כך יהיה גם בתחום הזה של בתי המשפט העליון. לא ניתן יהיה לעצור את התהליך הזה. בית המשפט חייב להשתנות ולייצג את העם על כל גווניו. הציבור הדתי, הלאומי והחרדי מרגיש שבית המשפט אלים כלפיו בהחלטות שלו כשם שרזי ברקאי, משה נגבי, ענת דוידוב ועמית סגל אלימים כלפיו מילולית". ויש אומרים שאולי עדיף היה לחכות שהתהליך הזה יתרחש באופן טבעי, ולא לעורר מהפכות ולהתסיס את המערכת כולה, וממילא לעורר את המתנגדים להילחם בו. "הדור הזה הוא דור של מהפכות. אני לא מתבייש במה שאני מייצג. אנחנו מייצגים אלפי שנות תורה וחוכמה. הכול צריך להיות על השולחן. אנחנו צריכים להיות גיבורים ואם ננהג כך יכבדו אותנו. אני לא מקבל את הגישה הגלותית הזו. אנחנו בארץ ישראל ופה אנחנו לא מפחדים". תייגת את תוקפיך כאנשי שמאל קיצוני, אבל את גל החקיקה המשפטית האחרונה תקף גם נשיא המדינה, שמעון פרס. "שמעון פרס הוא נשיא המדינה, אבל דעותיו הם הקצה של הקצה של האימא של הקצה של השמאל הרדיקאלי. הוא אוהב ערבים ושונא מתנחלים מוחלט. בהיותו שר ביטחון וחוץ עשה לנו את הצרות הגדולות ביותר. הוא נלחם בנו בכל כוחו. אם היו הדברים תלויים בו הוא היה עוקר את כל הישובים והשכונות כולל בירושלים". ובכל זאת, הוא הקים את אלון מורה... "הוא הקים את אלון מורה והקים את הכור האטומי, אבל זקנותו מביישת את בחרותו. אנשים לא אומרים זאת מפאת הכבוד לגילו, אבל הוא מייצג עמדה שמאלית רדיקאלית, אבל אני אומר זאת בכל הזדמנות. הוא מתערב בנושאים לא לו ודעותיו ידועות. הוא הרי לא הביע צער על הפשע שלקח בו חלק של גירוש עשרת אלפים יהודים מגוש קטיף. הוא מתהדר בכך שהוא שכנע את אריק שרון לעשות זאת, ואם היה יכול היה מביא לגירוש של שאר המתיישבים גם ביו"ש". סערה נוספת עוררת בכנסת השבוע כשתקפת את החלטת הרמטכ"ל לאמץ את המלצות ראש אכ"א בעניין שירת נשים והגדרת אותה כהרס הניסיון המתמשך לשלב חרדים בצבא "כפי שצעקו עלי שאני גזען כשעוררתי את נושא המסתננים והיום כולם מסכימים איתי ומקימים גדר במיליארדים, כך גם יסכימו איתי בנושא הזה. האלופה ברביבאי נכנסה כחלק מהמגמה לעקור את הציבור הדתי והחרדי מיחידות העילית של צה"ל ומהקצונה. יודעים שמי שמתחיל במקומות הללו ממשיך להנהגת המדינה והפוליטיקה. פתאום גילו שרוב הקצינים של היחידות עד דרגת המח"טים כולם דתיים נבהלו. לכן החליטו למנות אלופה שאומרת שיש נשים בצה"ל וצריך להפוך את הנשים לגברים ואת הגברים להשאיר מאחור בישיבות כדי שיהיו מנוטרלים". זו להערכתך המשמעות של הדברים??? "כן. הרי אם אסור לשמוע שירת נשים אז מה ההבדל בין טקס רשמי לטקס לא רשמי? אלא שיודעים שהרבנים בציבור החרדי חוששים שהצעירים יתקלקלו בצבא ומתנגדים גם לנער החרדי, ואז מגיעה החלטה שכזו והורסת תכנית שנבנית כאן 15 שנה תו לתו בשילוב חרדים בצבא, גם בפרויקט שח"ר וגם בנח"ל החרדי. המגמה של האלופה ברביבאי היא להחליף את הדתיים בנשים. ראש הממשלה שלא במודע תומך בזה, הרמטכ"ל רוצה את זה ושר הביטחון שמח בזה. עכשיו יאמרו הרבנים שאסור להיכנס לצבא. ההחלטה הזו גורמת לכך שאף חרדי לא יוכל להתגייס לצה"ל. אני לא מבין את ההחלטה הזו, וגם יו"ר הכנסת אמר דברים ברוח זו. הם שמו להם למטרה להוציא את החרדים ואחר כך את הדתיים מצה"ל, וצריך לשים את הדברים על השולחן".