ועדת הכספים של עיריית ירושלים בראשותו של סגן ראש העיר, דוד הדרי (יו"ר מפד"ל איחוד לאומי) החליטה לאשר השקעות תשתית במזרח ירושלים בסעיפים שונים ובהיקף כללי של כ-40 מליון ש"ח. בראיון ליומן ערוץ 7 מדגיש הדרי כי מדובר בהשקעה שבין השאר נועדה לבטא את ריבונותה של ישראל בשכונות מזרח ירושלים הכספים המדוברים יועברו לפיתוח כבישים דוגמת כביש עוקף רמאללה וכביש מעלה סילוואן וכן לבניית בית הספר לחינוך מיוחד בבית חנינא והנגשה לנכים בבית הספר אל עמאל. בדבריו מדגיש הדרי את ההבדל בין עמדתו המובעת בהעברת הכספים, עמדה ולפיה על העירייה להשקיע ולאכוף בכל חלקי העיר ולהוכיח את הריבונות הישראלית בה, למול עמדות השמאל הסבור כי יש להציב גדר על כביש מס' 1 ולחלק את ירושלים כאשר כל מה שממזרח לגדר ייחשב שייך לרשות הפלשתינית ובו לא תשקיע ישראל דבר. "אנחנו אומרים שירושלים מאוחדת. אנחנו יודעים שלא גדלים שם תומכי מפד"ל ואיחוד לאומי. לא גדלים שם ציונים גדולים, אבל נשקיע ונהיה שם". את הדברים הוא אומר בהתייחס לתקרית בה לאירוע חנוכת בית ספר במזרח העיר הגיע ראש העירייה ומצא כתובות בגנותו, בגנות מדינת ישראל ודגלי אש"ף על הקירות, מה שנראה כמענה עז פנים של התושבים להשקעות העירייה. ומה באשר לאכיפת החוק שכמעט ואינה מתרחשת באזורים הללו? הדרי מתייחס גם לכך ואומר כי העירייה מתקשה לבצע את תפקידה לנוכח הקשיים שמערימים עליה כוחות הביטחון. "עיריית ירושלים מנסה לפעול נגד הבונים ללא רישיון, אבל היא לא יכולה לפעול לבד. בבית צפפא, בבית חנינא ובמקומות דומים חייבים הפקחים לבוא עם כוחות משטרה וצבא בסדר גודל של פלוגה, ולעיתים של גדוד. המשטרה מגבילה את העירייה ואומרת שלא תוכל לאשר מבצע כזה לא בחורף ולא בחגים ולא ברמאדן וכו'". את האצבע המאשימה מכוון הדרי לבערה של ממשלת שיראל שלטעמו אינה מציבה את ירושלים בראש סדרי העדיפויות. עובדה זו במקביל לגמגומים מטעם בית המשפט שמקבל כל רבע טענה של בונה לא חוקי ודוחה את הדיון לשנה נוספת, מביאה למציאות הנוכחית, הוא מסביר. הדרי סבור שכדי לפתור את המציאות הבלתי אפשרית במזרח העיר על הממשלה, בית המשפט והעירייה לחבור לשיתוף פעולה ש"אולי יעזור", כלשונו.