בתיעוד וידאו שהגיע לידי ערוץ 7 נראה פוסק הדור הליטאי הרב יוסף שלום אלישיב משיב לשאלות בהלכה. הצילום נערך לפני כשבוע וחצי ביום ראשון (כ' טבת) בביתו של הרב לאחר התפילה. בתשובה לשאלת דייני 'בית הדין ירושלים לדיני ממונות' בראשות אב"ד הגרא"ד לוין, פסק הרב אלישיב כי מינוי אפוטרופוס שהתמנה על ידי בית הדין בלילה אינו תקף ויש לחזור ולמנות את האפוטרופוס ביום דוקא. בשבוע שעבר מינה בית הדין אפוטרופוס לנכסי אשה מבוגרת, על פי בקשת בני משפחתה ואחרי שבירר את כל הנתונים המשפחתיים ואת מקורות כספה, מצבה השכלי וצרכיה של האשה המבוגרת. לאחר המינוי התעוררה בבית הדין שאלה, היות והמינוי נערך בשעות ישיבת בית הדין הקבועות, אשר בתקופה זו רוב שעות אחרי הצהריים הן כבר אחרי השקיעה, ואולי המינוי אינו תקף מצד הדין. כמובן לשאלה זו יש השלכות רבות בנוגע להוצאות שמוציא האפוטרופוס שהתמנה על ידי בית הדין ונוגע לכל בני המשפחה. המעניין שבשאלה, האם דין מינוי אפוטרופוס דומה ל"תחילת דין" או ל"גמר דין", היא העובדה שדבר זה לא נמצא כתוב בספרי הטושו"ע ובפוסקים המפורסמים. דמיון מסויים לדין זה, נאמר בגמרא לגבי שלשה שנכנסו לבקר את החולה ושמעו מפיו את צוואתו, שאם נכנסו ביום הם עושים דין, ואם נכנסו בלילה הם נעשים עדים בלבד ואינם עושים דין, כי אין בית דין לגבי ירושה בלילה. כלומר שדין ירושה שאין בה שני צדדים לדיון, אלא עצם החלטת בית הדין הוא "פסק דין" נחשב ל"תחילת דין" שאינו תקף בלילה. אולם חלק מחברי בית הדין חילקו בין סוגיית הגמרא לבין נידון מינוי האפוטרופוס, ובכך נכנסו חלק מהדיינים לשאול את מרן פוסק הדור, שבשאלות קשות במיוחד שאין בהן הכרעה בפוסקים הם מתמידים להטריחו ולשאול את פיו. הרב אלישיב ענה מיד אחרי הצגת השאלה: "ודאי ביום". ולמרות שאין כאן סכסוך בין שני צדדים "עצם הדבר של מינוי האפוטרופוס הוא דין". באותו יום ישב בית הדין וכתב מינוי מחודש לאותו אפוטרופוס כפי הכרעת הרב אלישיב. התשובה שיצאה מחדרו של הרב אלישיב הכתה גלים, ות"ח רבים פלפלו בהכרעה המעניינת ומהיכן שאב הרב את הפשטות שבהכרעת התשובה שאינה מופיעה בפירוש באף אחד מהפוסקים.