תושבי העיר שדרות מגלים שעירם משנה את פניה עם כניסתם של אלפי מסתננים סודנים לעיר, ברובם גם לא חוקיים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם דוד אביקר, תושב העיר וחבר הגרעין התורני בה, המספר על התופעה ההולכת וגוברת, או כלשונו, "אנחנו במתקפה סודנית שמתעצמת בשנה האחרונה". על התהליך מספר אביקר: "הם הגיעו טיפין טיפין, ועכשיו הם לוקחים מקומות עבודה בלי סוף. אין מפעל בשדרות שלא עובד עם פועלים סודנים, כל הרשתות מעסיקות אותם. אפילו העירייה עצמה מעסיקה אותם". "אפשר לבוא בכל בוקר לכיכר ולמצוא אותם יושבים על המדרכה ועל ספסלים. מגיעים אנשים ואוספים אותם לעבודה", הוא מספר ומוסיף: "הם מתקשרים לקרובים שלהם ומתדרכים אותם להגיע לכאן". אביקר מספר כי אנשי הגרעין התורני חשים את התופעה באופן ברור, בשל השתלבותם בשכונות החלשות יותר שבעיר. בדירה שמעליה התפנתה משפחה. אחרי כמה ימים הגיעה חבורת סודנים. כל אחד מהם שם 200 שקלים, וכך הם מוכנים לשלם יחד 2,500 או 2,800 שקלים במקום 1,300 שאותם משלמות המשפחות. בעל הדירה בקומה למטה שמע על הרווחים והודיע למשפחה שגרה אצלו שיעזבו או שישלמו 2,500 שקלים. הם עזבו לבית הסבתא, ובתוך יומיים הגיעה חמולה. הם משלמים במזומן. בדירה ממול בעל הדירה כבר הודיע למשפחה שגרה כבר כמה שנים שהוא רוצה 2800 שקלים כי יש מי שישלם את הסכום הזה. הוא רוצה להוציא אותם בעזרת בית המשפט. הוא כבר תלה מודעה על המרפסת". עוד מוסיף אביקר ומספר על פעם אחת בה נכנס לאחת הדירות המאוכלסות על ידי סודנים לאחר שאחד מהם ככל הנראה גנב ממנו אופניים. בדירה עצמה גילה עשרות מזרונים של סודנים שלמיטב ידיעתו כולם שוהים בלתי חוקיים. "הם מגרשים אותנו לאט לאט". וגם הפשיעה בשדרות עולה בעקבות התגברות התופעה. אביקר עצמו מתנדב בכוח משמר אזרחי חדש שהוקם בעיר, ולדבריו בתדריכים טרם הפעילות התמונה ברורה עבור כוחות הביטחון. הפשיעה עולה והמוקדים שלה הם אותם מסתננים מסודן. אביקר מנסה לקדם יוזמה שתוצג בפני חברי הכנסת ולפיה תועלה הצעת חוק שתאסור מכירה והשכרה של דירות לשוהים בלתי חוקיים. "אנחנו באבסורד. בוגרי צבא שמשלמים מיסים כחוק נדחים בגלל הסודנים. זה מה שיקרה גם לי כשיסתיים חוזה השכירות שלי". לדבריו, תושבי השכונות המבוססות בשדרות גם הם אינם מודעים למציאות הקשה בשכונותיה החלשות של העיר, ועל אחת כמה וכמה תושבי ערים אחרות קרובות או רחוקות. סוגיה נוספת אותה הוא מעלה היא סוגיית המאבק התרבותי, כלשונו. "יש כאן מאבק תרבותי. הם פתחו כאן כנסייה שבקושי רב נלחמנו והצלחנו לסגור אותה. יהודיות מסתובבות איתם. כשיש מישהו שמחייך אליהן ומדבר איתן הן הולכות איתו. הם מגיעים ברובם גברים ומחפשים את הבנות שלנו".