מחר (יום ראשון) יחל לפעול מערך האכיפה האלקטרוני החדש בכבישי ישראל, שיכלול בשלב הראשון 12 מצלמות - ארבע מצלמות מהירות ושמונה מצלמות רמזור. בהמשך מתוכננת הפעלה מבצעית של תשע מצלמות מהירות נוספות. עד סוף שלב ב' של הפרויקט, יופעלו בסך הכל 40 מצלמות מהירות ו-20 מצלמות רמזור, שינויידו בין 180 עמדות. ברשת האינטרנט כבר החלו עצומות ופניות לחברי הכנסת שימנעו את "חליבת הכספים", כלשונן מציבור שומר חוק. מומחי תעבורה טוענים כי מצלמות אלה אין מטרתן למנוע תאונות אלא להעשיר את קופת המדינה מאחר ואלה יחמירו מאוד עם נהגים על הכביש. עוד נטען כי חלק מהמצלמות הוצבו בכבישים מהירים שם הסכנה היא נמוכה - דבור שמעורר תמיהה. המצלמות החדשות מודדות את מהירות הנסיעה באמצעות לולאות מתכת שהוטמנו באספלט, ולכן אינן ניתנות לזיהוי על-ידי גלאי רדאר. במקביל נמסר כי חברת טלמפ, שנרכשה לאחרונה על ידי אינטל ומספקת שירותים מבוססי מיקום על גבי פלטפורמות סלולריות, תרחיב את שירותי ההתראות לנהגים מול פריסת מצלמות המהירות, גם אל המצלמות החדשות (גאטסו) בישראל. חברת הניווט NNG מנוי שנתי לתוסף של בסיס נתוני המצלמות החדשות עבור יישום הניווט IGO. הקובץ כולל מעל ל- 548 נקודות התראה ומציע 3 סוגי עדכונים אודות מצלמות מהירות, מצלמות מהירות גאטסו ומיקומים אפשריים של מארבי ניידות משטרה.