הרב בני לאו, רב קהילת רמב"ן בשכונת קטמון בירושלים, עורר סערה בחברה החרדית לאחר שפרסם כי הוא מתפלל שהרב אלישיב "ימצא שקט ומנוחה ויסתלק מכל ייסורי הגוף". הרב לאו כתב בתחילת השבוע בעמוד הפיסבוק שלו כי "בחדשות מוסרים שהטיפול האחרון ברב אלישיב כשל וכעת הוא מונשם ומורדם. אני נזכר בתמונה של רבי יהודה הנשיא שקרס לתוך גופו ומחוץ לארמונו התגודדו התלמידים ושאגו בתפילה, על מנת למנוע ממלאך המוות להשלים את מלאכתו". "שפחתו של בית רבי הייתה מהיחידים שראו את אדונה לא בדמיונות אלא כמראה בשר ודם - איש מיוסר מכאבים. בתחילה עוד בקשה שהתלמידים העומדים למטה יכניעו את מלאך המוות אך לאחר זמן שינתה את תפילתה וביקשה "יהי... רצון שיכופו עליונים את התחתונים. הפילה לארץ כד של חרס ובנפילתו נשתתקו קולות התפילה ונסתלק רבי מן העולם. מתפילתה של אותה שפחה למדנו הלכה שלעיתים נכון וראוי להתפלל להניח לנשמה להסתלק מן הגוף הבוגדני. כך מסיק להלכה הר"ן במסכת נדרים דף מ כפי שמביאו הרב משה פיינשטיין (אגרות משה חושן משפט ב, עג)". בסיום דבריו כתב הרב לאו, "אף אנו נתפלל שהרב יוסף שלום אלישיב, שחי כל חייו בצניעות ובמסירות במטרה לשמור על עם ישראל מחובר לתורתו, ימצא שקט ומנוחה ויסתלק מכל ייסורי הגוף, השתא בעגלא ובזמן קריב". בתגובה לסערה שנוצרה סביב דבריו ואף האשמות מצד גורמים בבית הרב אלישיב כי דעותיו קרובות לרפורמיות פרסם הרב לאו את מקורתיו וכתב, " מישהו פרסם את מה שכתבתי בעניין תפילה להסתלקות היסורים של הרי"ש אלישיב - כאלו היו דברי כפירה. לא אוכל להתגונן מול מי שמבקש להשמיץ ולעלוב", הסביר הרב לאו והוסיף "לעצם העניין אני מבקש לצטט את המקור שעליו ביססתי את דברי. הסיפור של שפחת רבי יהודה הנשיא המתפללת שינצחו העליונים את התחתונים מצטרף לגמרא במסכת נדרים (דף מ) המספרת על תלמיד אחד מתלמידי ר' עקיבא שחלה, לא נכנסו חכמים לבקרו, ונכנס ר' עקיבא לבקרו, ... ובשביל שכיבדו וריבצו לפניו חיה, א"ל: רבי, החייתני! יצא ר' עקיבא ודרש: כל מי שאין מבקר חולים - כאילו שופך דמים. כי אתא רב דימי אמר: כל המבקר את החולה - גורם לו שיחיה, וכל שאינו מבקר את החולה - גורם לו שימות. מאי גרמא? אילימא כל המבקר את החולה - מבקש עליו רחמים שיחיה, וכל שאין מבקר את החולה - מבקש עליו רחמים שימות, שימות ס"ד? אלא, כל שאין מבקר חולה - אין מבקש עליו רחמים לא שיחיה ולא שימות".