ועדת הכלכלה של הכנסת החלה היום לדון בתקנות הטיס הבאות להסדיר את התנאים וההליכים לרישוי מכון בדק של כלי טיס, ואת החובות החלות על בעל רישיון להפעלת מכון הבדק. מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, אמר בפתח הדיון כי תחילת הדיון בתקנות היא כהמשך ישיר לאישור חוק הטיס. הוא אף ניצל את ההזדמנות לברך את הוועדה ואת ח"כ יצחק וקנין, שעמד בראשות הישיבות על אישור החוק. "חוק הטיס הפך לאבן פינה". רום התייחס גם לנושא החזרה של דירוג בטיחות התעופה של ישראל לקטגוריה 1. "היינו צריכים לסגור לשם כך 90 פרטי פעולה ולפני שבוע עזבה המשלחת האמריקאית לאחר שסגרנו 77 פרטי פעולה", ציין רום. לדבריו, "רת"א צריכה לסגור עוד שני פריטים כבדים – האחד הוא התקנות והשני הוא הרישיון מחדש של אל על ומכון הבדק שלה ושל חברת קא"ל". באשר לתקנות אמר רום כי החקיקה בנושא תעופה בישראל קפאה על שמריה במשך 30-40 שנה. "צריך לעשות קפיצה של 30-40 שנה קדימה וזה מה שאנחנו עושים", אמר רום. לדבריו, התקנות נכתבות מחדש, תוך מתן תשומת לב לכך שענף התעופה הוא דינמי ומשתנה כל העת.