שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, וראש העיר ירושלים, ניר ברקת, חנכו היום (א') את דרך בית חנינא החדשה ששידרוגה הסתיים לאחרונה. בפרויקט, שהחל בשנת 2009 מושקעים 30 מיליון ₪ בהחלפה, חידוש ושדרוג תשתיות פיזיות בשכונת בית חנינא במזרח ירושלים. הפרויקט מתבצע בשני שלבים: חלק א' הדרומי – מצומת יקותיאל אדם ועד צומת נווה יעקב שהעבודות עליו הסתיימו לאחרונה, וחלק ב' הצפוני – מצומת בית יעקב ועד צומת א-דאחיה, שהעבודות עליו יחלו בקרוב. ראש העיר ניר ברקת אמר בטקס כי העירייה משקיעה משאבים רבים בפיתוח שכונת בית חנינא ומזרח ירושלים כולה ותמשיך לפעול יחד עם התושבים לפיתוח התשתיות והכלכלה בשכונה. "העירייה בונה בשכונה למעלה מ- 100 כיתות לימוד חדשות, מתכננת בריכת שחיה חדשה ופרויקטים רבים נוספים. אנו רואים את תנופת הפיתוח בשכונת בית חנינא ונמשיך לפתח את כל מזרח העיר ולהביא לשיפור משמעותי באיכות החיים של התושבים". יו"ר המינהל הקהילתי בשכונה, מוחמד מאסרי הודה לראש העיר וציין כי "ראש העיר תירגם את ההבטחות שנתן לנו למעשים והבטחותיו לא היום לשווא. רואים התחלות בנייה רבות, מוקמים בתי ספר והתושבים ימשיכו לפעול יחד עם העירייה להמשך פיתוח בית חנינא". חלק א' של הפרויקט נמשך כשנתיים, מסוף 2009 ועד סוף 2011, ובו הוחלפו ושודרגו התשתיות בחלקה הדרומי של השכונה (מצומת יקותיאל אדם עד נווה יעקב), ונסלל שביל האופניים הראשון מסוגו במזרח העיר באורך של שני ק"מ. כחלק מן העבודות, הוחלפו כלל התשתיות התת קרקעיות בשכונה, וכן חלק מהתשתיות העליות, לרבות עמודי תאורה וחשמל. כמו כן, ביצעה חברת הבת העירונית "מוריה" עבודות לשדרוג הסדרי התנועה ורמת הבטיחות בכבישים, שכללו התקנת אבני שפה חדשים, סימון וצביעת כבישים, התקנת מעקות בטיחות ועוד. פרויקט שדרוג שכונת בית חנינא הינו רק דוגמא מיני רבים למגוון הפעולות שמבצעים משרד התחבורה ועיריית ירושלים במזרח העיר. בשבוע שעבר הכריזו השר כץ וראש העיר ברקת על מהפכת הכבישים העתידה להתרחש בשכונות מזרח ירושלים בהשקעה כוללת של כחצי מיליארד שקלים. במסגרת תכנית החומש החדשה יבוצעו כ-30 פרויקטים לסלילת כבישים בכלל שכונות מזרח העיר, הצפויים להביא לשיפור משמעותי באיכות החיים ובשירותים העירוניים בשכונות, לשפר את הגישה אליהן, לבתי ספר, למוסדות הציבור ולעסקים, ולאפשר אופק תכנוני לתושבי השכונות. בנוסף לכך, ייצאו לפועל מספר פרויקטים נוספים לסלילת כבישי אורך במזרח העיר שישמשו כאלטרנטיבה תחבורתית לכביש מספר 1 וצפויים לשפר באופן משמעותי את גישתם של תושבי השכונות.