נציגי תנועת התעוררות הגישו הבוקר (ג) לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים 24 תביעות, בשמם של נוסעים ברכבת הקלה בירושלים נגד חברת סיטי פס. התביעות מגיעות לאחר תלונות קשות על אופן התנהלותם של פקחי הרכבת הקלה שהגיעו לידי אנשי התנועה. בין התלונות ישנן עדויות של התנהגות אגרסיבית ומשפילה כלפי נוסעים שנחשדו בכך שלא רכשו כרטיסי נסיעה, וזאת למרות שידוע כי יש תקלות רבות במערכת הכרטוס והממשק מול האוטבוסים של אגד, ורבים מהמקרים אינם באשמת הנוסעים. מירב כהן, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם תנועת התעוררות סיפרה בשיחה עם ערוץ 7 על הסיבות למהלך, "החלטנו להגיש את התביעות כי הכלים העירוניים לטיפול בבעיה לא הצליחו. העלנו את הבעיה לדיון במועצת העיר, ופניתי למחזיק תיק התחבורה שפנה לחברת סיטי פס וזה לא עזר. התושבים לא קיבלו תשובות ומדיניותה של החברה בחלוקת הדוחות המשיכה". "במקום להנחות את האנשים איך צריך לשלם עובדי הרכבת מעדיפים לתת דו"חות ולהוריד אנשים מהרכבת, למרות שהם יודעים שמדובר בתקופת הרצה ואנשים עדיין לא מכירים" אמרה כהן, "אנחנו מגלים הבנה שהרכבת לא עומדת בזמנים ויש תקלות במערכת הכירטוס ושהמיזוג לא עובד. כי באמת זה שינוי בסדרי גודל מאוד גדולים וברור שזה לא ילך חלק. מצד שני חברת סיטיפיס צריכה לבוא עם אותה הבנה וסבלנות ולא לנהוג בברוטליות באנשים שהם באמת תמימים. הם לא בוחלים, זה נשים מבוגרות, וזה ילדה עם צרכים מיוחדים וזה חיילת. זה אנשים שלא הייתה להם שום כוונה, ולא יכול להיות שיש כל כך הרבה פושעים. עד שאתם לא בטוחים שהמערכת הושלמה ותקינה, אל תפעלו בכזו אגרסיביות, תפעילו שיקול דעת". עמית זמיר, ראש צוות תחבורה בתנועת התעוררות סיפר, "בשבועיים האחרונים קיימנו שעות רבות של קבלת קהל ושמענו מנוסעים את הסיפורים האישיים שלהם. לנוסעים לא היה ברור כיצד עליהם לערער על הד"וח הלא צודק שקיבלו וכיצד בכוחם לתבוע את חברת סיטיפס על הנזק שהיא הסבה להם" הסביר זמיר והוסיף "רק אחרי שמיצינו את כל ההליכים הרגילים מול סיט פס החלטנו לפנות להליך המשפטי ואני מקווה שחברת סיטיפס וחברות מסחריות נוספות המעניקות שירותים כאלו ואחרים לתושבים יפיקו לקח מהסיפור הזה". דובר סיטיפס עוזאל ותיק הגיב בשיחה עם ערוץ 7 לתביעות ואמר, "סיטיפס הפעילה בחודשים הראשונים את הרכבת, ומאות אלפי נוסעים נסעו ברכבת על חשבונה של החברה. בחודש הראשון להפעלת מערכת הכירטוס נתנו הפקחים התראות בלבד, והוסבר לציבור כיצד מתבצע הכירטוס ברכבת. כיום כבר ברור שכל מי שנוסע ברכבת חייב לשלם ולתקף כרטיס", ותיק הוסיף כי פקחי הרכבת הקלה נוהגים על פי חוק ובכל מקרה חריג ניתן לפנות לפניות הציבור של סיטיפס".