ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להפחית את המס על הבלו ב- 10 אגורות. משמעות ההחלטה של נתניהו היא שליטר בנזין יעלה 7.74 שקלים (בתדלוק עצמי). בחודשיים הקרובים משרד האוצר יגבש הצעות במטרה למצוא מקורות מימון לטיפול בנושא מחיר הדלק. ראש הממשלה אמר כי"המדינה אינה שולטת על מחיר הנפט בעולם, אבל אנו לא חייבים לגבות תוספת מס על כל העלת מחיר". בצהרים דחתה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית (קדימה) וקבוצת ח"כים שבאה לקבוע כי יש לבטל את תשלום מס ערך מוסף אשר משולם על מרכיב הבלו בחישוב מחיר הדלק ולהשאירו רק על מרכיב מחיר הדלק. בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי "המצב כיום הוא שקרוב לחצי מהמחיר לדלק לצרכן הוא המסים המוטלים על הדלק. העלאת מס הבלו מובילה לעליית מחיר הדלק ופוגעת בכל אזרחי המדינה, בעיקר במעמד הביניים ובמעמד הנמוך. מס ערך מוסף מוטל כיום הן על מס הבלו והן על מחיר הדלק. לפיכך, מוצע לבטל את תשלום מס ערך מוסף אשר משולם על מרכיב הבלו בחישוב מחיר הדלק ולהשאירו רק על מרכיב מחיר הדלק". "זה לא מס בלו, אלא מס בלוף!", אמר שטרית מעל בימת הכנסת. "הממשלה אטומה ולא מוכנה לשמוע מה עובר על הציבור. עליית מחירי הדלק יגרמו לעליית מחירים כוללת במשק ומי שיפגעו ראשונים הם האוכלוסיות החלשות. האוצר לא מבין שאם משבר הדלק יחשוף את המדינה לאינפלציה אזי זה יביא להפסד של מאות מיליוני שקלים למשק ולמשבר כלכלי. אם הממשלה מעוניינת לגבות מס מהאזרחים – שתעשה זאת בצורה שקופה ושתהיה מוכנה לספוג את הביקורת הציבורית. המיסים העקיפים פוגעים בעיקר במעמדות הנמוכים ולכן תיקונים חברתיים צריכים להתחיל בהם" 18 ח"כים תמכו בהצעה, 29 התנגדו לה וח"כ אחד נכח ולא השתתף בהצבעה.