עשרות מתושבי ירושלים, הגישו אתמול בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר, תביעות נזיקין נגד הנהלת הרכבת הקלה בירושלים. חברת המועצה, מירב כהן, שיזמה את הגשת התביעות, סיפרה לערוץ 7 כי היא נתקלת מדי יום בסיפורים מסמרי שיער על מעשי השפלה נגד נוסעים, "קיבלנו תלונות על נוסעים ששילמו כדת וכדין והפקחים נטפלו אליהם. שמענו על פקחים שהשתמשו בשפה לא ראויה כלפי נוסעים ואף הורידו אותם מהרכבת. היה לנו סיפור עם ילדה עצרכים מיוחדים שנטפלו אליה, או אישה זקנה שלא ידעה איך להעביר את הכרטיס והשפילו אותה כמו שמשפילים פושעת". כהן טוענת שמערך הכרטוס של הרכבת הקלה מלווה בתקלות רבות והנוסעים סופגים את העלבונות ושלא בצדק, "נתקלנו בעולים חדשים וזקנים שלא הבינו מה רוצים מהם. פנינו פעמים רבות לחברת סיטיפס, ודרשנו שלפחות בתקופת ההרצה שיהיו נינוחים וסלחנים יותר. גם יזמנו דיונים במועצת העיר. אך ראינו ששום דבר לא זז, והחלטנו לסייע לכולם להגיש תביעות בבית המשפט לתביעות קטנות". מחברה סיטיפס, שמפעילה את הרכבת הקלה, נמסר לערוץ 7 בתגובה, כי "סיטיפס הפעילה בחודשים הראשונים את הרכבת בחינם, ומאות אלפי נוסעים נסעו ברכבת על חשבונה של החברה. בחודש הראשון להפעלת מערכת הכרטוס נתנו הפקחים התראות בלבד, הוצבו עשרות דיילים והוסבר לציבור כיצד מתבצע הכרטוס ברכבת. כיום כבר ברור כי כל מי שנוסע ברכבת חייב לשלם ולתקף כרטיסו. פקחי הרכבת הקלה עושים מלאכתם נאמנה בשמירה על החוק ובכל מקרה חריג ניתן לפנות למחלקת פניות הציבור של סיטיפס".