כשנה לאחר הקמת החברה הממשלתית "שוק סיטוני לישראל" מתוקף החלטת ממשלה שהתקבלה באוקטובר 2010, נחשפת תוכנית העל להקמת השוק הסיטוני לישראל. השוק הסיטוני החדש לישראל ייקרא "תוצרת הארץ" ותכנית הקמתה מהווה אחת מתכניות העל המשמעותיות ביותר הקיימות בישראל, שמטרתה קידום התחרות בסחר הסיטוני, צמצום משמעותי של פערי התיווך לטובת הצרכן והעלאת רמת השקיפות והאיכות של הסחורה הנמכרת לציבור. מקימי השוק מציינים כי על פי הערכות מומחים, המשמעות לצרכנים הישראלים בהקמת השוק הסיטוני היא חיסכון שבין 2 ל-3 מיליארד ₪ לשנה.