"הימין הוא לרוב ציני יותר ותומך בפתרונות צבאיים כגורם בעל חשיבות לביטחון הלאומי. השמאל הוא לרוב הומני יותר ומאמין במו"מ כאמצעי הטוב ביותר לפתרון מחלוקות וסכסוכים". זהו רק אחד הציטוטים מעוררי המחלוקת מתוך הספר ללימוד אזרחות "יוצאים לדרך אזרחית" לכיתות י"א-י"ב. העיתון "ישראל היום" מדווח הבוקר כי בספר, שיצא בתחילת שנת הלימודים באלפי עותקים ונלמד במאות בתי ספר בארץ, נכתב עוד כי "הימין מייחס משמעות רבה ללאום ולמורשת הלאומית, ומתייחס אל לאום כאל המסגרת המאחדת הגדולה ביותר. אי לכך, הימין נוטה להעדיף את בני לאומו על פני בני לאום אחר ומקדש ערכים הקשורים בלאום, והשמאל דוגל יותר בהומניזם". ד"ר אפרים פודוקסיק מהאוניברסיטה העברית, המכהן כחבר בוועדה המקצועית למקצוע האזרחות, טוען "ראיתי את הספר אחרי שאושר. יש בו המון טעויות והטעיות חמורות". גם חברת הכנסת ציפי חוטובלי זעמה בעיקר על חוסר הדיוקים בספר. "כשמביאים בפני תלמידי ישראל חוסר דיוק היסטורי בספרי לימוד, זה מייצר זילות של המערכת הפוליטית ומחזק את הבורות", הסבירה אתמול חוטובלי. כך, למשל, מתייחס הספר ל"חוק הנכבה" שאושר בכנסת אשתקד: "לדעתם של נציגי האגודה לזכויות האזרח, החוק פוגע בזכויותיו של המיעוט הערבי. ישנן גם הצעות חוק נוספות שאם יתקבלו, עלולות לפגוע במיעוט הערבי בישראל, כמו הצהרת אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית". "לא ראוי שמשרד החינוך המוציא ספרי לימוד לתלמידי ישראל יתן פרשנות לחוקים אשר אושרו ונידונו בכנסת", תקף חבר הכנסת אלכס מילר, יו"ר ועדת החינוך ויוזם "חוק הנכבה". "הדבר חמור ופוגע במטרות החינוכיות. אי אפשר לחנך אזרח טוב אלא על ערכי האמת ועל ידע, אי אפשר להנחיל ערכים אם הם מבוססים על חצאי אמיתות", מסכם ד"ר פודוקסיק. במשרד החינוך מודים כי בספר קיימים אי דיוקים. ממנכ"לית משרד החינוך ומ"מ יו"ר המזכירות הפדגוגית, דלית שטאובר, מסרה בתגובה כי "בספר המוזכר קיימים ליקויים. הספר נמצא בתהליך של בדיקה. החלטות בעניין הספר יתקבלו בקרוב".