ניסן ואינטל הודיעו בסוף השבוע על פיתוח הדור הבא של IVI - מערכת רכב בידורית אינפורמטיבית ( In-Vehicle Infotainment ), מערכת שתשולב בחלק ממכוניות החברה היפנית החל ב-2013 ותהיה מבוססת על מעבדי האטום של אינטל שמוכיחה בכך שמעבדים אלו לא מיועדים רק לתחום המחשוב הסטנדרטי. המערכת, שתהיה מבוססת על שני מסכים משולבים בלוח המחוונים של הנהג וכן מסכים שמיועדים לנוסכים, תציע מידע דרך וכן תכנים בידוריים ואינפורמטיביים תוך שמירה על בטיחות מרבית ככל האפשר. כך, לדוגמה, תוכל המערכת לספק לנהג נתוני נהיגה כדי להגיע לנקודה מסוימת במדויק, ובמקביל להקרין סרטים או לספק גישה למשחקים לנוסעים שמאחור. בנוסף תציע המערכת שילוב מובנה ותמיכה בטלפונים חכמים כולל אפשרות לשלוט בחלק מהיישומים שיהיו כלולים במערכת, וכן לספק יכולות מסוימות אל מחוץ לרכב. כך, לדוגמה, ניתן יהיה להשתמש ביישום בטלפון החכם כדי לגשת לחיישנים במכונית בזמן שהיא נמצאת בחנייה, וכך לאתר אותה בקלות בחניון גדול. תכונה אחרת שככל הנראה תהיה זמינה היא אבטחה נוספת לרכב: שימוש ביישום וזיהוי הטלפון החכם של בעל הרכב כך שישמש כעוד מפתח ווירטואלי לפתיחתו והנעתו. "התצוגה הכפולה, שפותחה עם הטכנולוגיה של אינטל, מהווה תכונה פורצת דרך שמציעה מידע שקשור לנהיגה במקום הנכון ובהזמן הנכון", אמר בהכרזה אנדי פלמר, סגן נשיא ביצועי בחברת המכוניות ניסן. הפיתוחים של היישומים הקשורים למערכת מבוצעים במעבדות של אינטל שלאחרונה אף יצרה קרן בהיקף של כ-100 מיליון דולרים לפיתוחים שקשורים לאספקת מידע ממוחשב ברכבים. "הטכנולוגיה והרכבים הם חלק מחיי היום יום שלנו, ובשילוב של השניים אנחנו יכולים להשיג סגנון חיים מקושר ונייד באמת. עוצמת העיבוד של מעבד האטום מאפשרת לניסן לספק מידע ותוכן בידורי לנהגים ולנוסעים בו זמנית בדרך בטוחה, והיא פותחת את הדלת לחוויית נהיגה מהנה", אמר טון סטינמן, סגן נשיא בקבוצת המערכות החכמות של אינטל.