בחודשים האחרונים התארגנה קבוצה של פעילים ירושלמים המוחה על המנופול, כהגדרתה, של הרכבת הקלה בעיר. בשיחה עם ערוץ 7 מספר עידו נווה, ממובילי המחאה נגד הרכבת הקלה את הסיבות למאבק, ומספר על סרטון שהפיקו - המדריך איך להימנע מקבלת דו"ח. "זה חוקי במאה אחוז, אנחנו לא מסרבים להיבדק", מספר נווה על סרטון המחאה, "אנחנו משאירים את הכרטיס בידנו. אין הוראה שצריך לתת לפקח את הכרטיס. השיטה של הרכבת הקלה, זה להחזיק את הרב קו כבן ערובה עד שתיתן להם תעודת זהות, ואז הם רושמים לך את הדו"ח. אם הרב קו נשאר אצלך, אין להם שום אמצעי לעכב אותך. הם מנסים בכל מיני אמצעים, כמו להביא ארבעה פקחים כדי להפחיד אותך". נווה מספר על מטרת המחאה. "המטרה היחידה שלנו, היא למחוק את המילה מונופול מהזיכיון של סיטיפס ואגד. יש בירושלים קרטל של אגד וסיטי פס, שאין אוטובוס מקביל לרכבת כדי שלא תהיה תחרות בינהן. כל עוד שלא תהיה תחרות ביניהן השירות הגרוע של שני מרכיבי הקרטל ימשך. כל הרפורמה נועדה למנוע תחרות בין אגד לסיטיפס. סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה, מפירה את ההסכמים מידי יום ביומו. מונופול לא סופר אף אחד מעצם היותו מונופול, החוק היחיד שהם מכבדים זה לעשות כסף וכמה שיותר". לסיכום מפנה נווה טענות כנגד העיריה ומשרד התחבורה. "האזרחים הירושלמים החליטו לצאת נגד האחראים על מערך התחבורה בירושלים, ראש העיר, ניר ברקת, ושר התחבורה, ישראל כץ. הם צריכים להפוך את ההחלטה הזו ולייצר תחרות בין סיטיפס לאגד. מונופול פרטי שאין לו תחלופה ימשיך להתעלל באזרחים, ורק ברגע שתהיה תחרות תשתנה רמת השירות". בשיחה עם ערוץ 7 הגיבו בחברת סיטיפס ואמרו, "כל נוסע ברכבת הקלה חייב לשלם בעבור הנסיעה, בדיוק כמו שהוא משלם בעלותו לאוטובוס או למונית. לשם כך עליו להצטייד בכרטיס נסיעה ולתקפו עם כניסתו לרכבת. הפקחים עושים מלאכתם נאמנה בשמירה על החוק ואכיפת התשלום. אין לנו שום כוונה לשתף פעולה עם פרובוקציות מכוונות".