ועדת הכספים דורשת מהממשלה לחדש את תכנית גריטת כלי רכב ישנים שתקציבה לשנת 2012 נגמר. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "לאור הניסיון המוצלח של התכנית יש לחדשה לאלתר. הורדת כלי רכב ישנים תורמת לבטיחות בדרכים, למניעת זיהום אוויר ואף תורמת לתקציב המדינה עקב רכישת יתר של רכבים חדשים והגדלת הכנסות המדינה ממסים". גפני הדגיש, כי "המדינה מרוויחה שלוש פעמים מגריטת רכבים ישנים גם בהפחתת זיהום האוויר והפחתת הסיכון לתאונות דרכים וגם כיוון שאנשים יקנו יותר רכבים חדשים וישלמו יותר מסים". גפני הודיע ש"ועדת הכספים דורשת לחדש את תקציב גריטת הרכבים מעבר לתקציב שהוקצה ל- 2012 ושנגמר זה מכבר, לאור הניסיון המוצלח עד היום". עפ"י הניסיון של הפעלת התכנית, הביקוש בקרב בעלי רכב ישנים עלה על ההיצע התקציבי של התכנית וזו הפעם השנייה שמדובר בהיעדר תקציב בטרם הסתיימה התקופה שנקבעה ליישום התכנית. ועדת הכספים כבר נדרשה לסוגיה בעבר והביאה להגדלת התקציב של התכנית במהלך 2011 ועתה מבקשת הוועדה להחיות את התכנית גם בשנת התקציב 2011. גפני הלין על-כך ש"התקצוב לא עומד בתכנון וביעדים של המבצע לגריטת רכבים שהיא תכנית מוצלחת ושהביקוש לה עלה מעבר למצופה". אמיר זלצברג, מהאגף לאיכות האוויר במשרד להגנת הסביבה: "התכנית נועדה להוריד מהכביש כלי רכב מעל 20 שנה שאין להם ממיר קטליטי, המזהמים פי 20 יותר מרכבים חדשים. בנוסף, נועדה התכנית להורדה מסודרת של כלי רכב ישנים שלא יהיו עוד זרוקים בצדי הדרך ושחלק מהחומרים מהם מורכבים יופנו למחזור ומעל לכל; הגברת הבטיחות בדרכים. עוד יש בתכנית תרומה להגדלת תקציב המדינה עקב הגידול המוכח בגידול בביקוש לרכבים חדשים. עד כה נוצל תקציב של כמעט 80 מיליון ₪. התכנית הופסקה פעמיים; באוגוסט 2010 כי נגמר התקציב ושוב בסוף 2011 גם כן עקב היעדר תקציב. צפינו מראש שהביקוש יהיה גדול והתקציב לא יספיק ואנחנו פועלים כל הזמן להגדלתו מול האוצר". זלצברג עדכן ש"הרכבים הנכללים בתכנית הם רק רכבים מעל 20 שנה, שרישיונם בתוקף ושאין עליהם שיעבוד או עיקול. בעליהם מקבלים 3,000 ₪ ישירות לחשבון הבנק". רפרנטית הגנת סביבה באגף התקציבים באוצר, מיכל שינוול: "ב- 2012 הוקצו 18 מיליון ₪ לתכנית והתקציב יחודש ב- 2013. משרד האוצר רואה חשיבות בקיום התכנית אך מדובר בעלות תקציבית חדשה ולא ניתן לקחת בחשבון מראש את הכנסות המדינה מרכישת רכבים חדשים במהלך בניית תקציבי משרדי התחבורה והגנת הסביבה, שתקציבם הוא המקור למימון התכנית". היו"ר גפני קטע את דבריה: "מה נעשה עד 2013?". שנוויל השיבה ש"אם משרד התחבורה או המשרד להגנת הסביבה ירצו לתקצב את זה אז הפרויקט יימשך גם במהלך השנה הנוכחית אך לא יוקצה להם תקציב נוסף מעבר לתקציבם השוטף". חברי הוועדה הביעו תרעומת על תשובת נציגת אגף התקציבים וטענו שהיא הגיעה עם מסר ברור וללא סמכות לשנות דבר בנדון. ח"כ שי חרמש (קדימה): "יש כאן תרנגולת שמטילה ביצי זהב והמדינה מפספסת את זה. יש לקיים את הדיון בנושא מול מנכ"ל משרד האוצר וראש אגף התקציבים ולא להסתפק בתשובה של רפרנטית. יש צורך בדיון עם בעלי תפקידים שרואים את האופק ואת התמונה הכוללת, שהרי מדובר בהוצאה המותנית בהכנסה בדיוק כמו בתחומים אחרים ולכן מדובר בעסק טוב ורווחי מבחינת תקציב המדינה". ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) הצטרף לקריאה של חרמש וטען ש"כל עוד אין כאן את הדרגים הבכירים באוצר הדיון הוא עקר". לדבריו, "נציגת האוצר הגיעה לישיבה עם מסר ברור שהיא נדרשה להעביר, שאין תקציב להמשך ביצוע התכנית ודבר לא יעזור. נדרש דיון מול ראשי האוצר". לנוכח המבוי הסתום במהלך היון ושאיפת הוועדה להמשיך את התכנית הודיע גפני, כי "יפעל מול הגורמים הרלוונטיים באוצר ואף מול השרים הרלוונטיים מתוך כוונה שהתכנית אכן תתוקצב מחדש כבר במהלך 2012".