מומחה לשחזור תאונות דרכים ומי שהיה ראש מדור תאונות במשטרת ישראל, יעקב נצר, סיפר בראיון לערוץ 7 על הממצאים שראה כשהגיע לזירת התאונה בה נהרגו משפחת אטיאס מבר יוחאי. נציין כי ממצאים ראשוניים מחקירת המשטרה מעלים, כי הרכב עבר את הבדיקות הדרושות במכונים מוסדרים, מהן עלה שהבלמים היו תקינים. לדבריו, "ראינו את הממצאים בזירה ועל פיהם נראה שהרכב נסע בירידה ובשלב מסויים הוא נכנס לעקומה בכביש. לשליש הראשון של העקומה הוא נכנס בשליטה על הרכב,אך בשליש האמצעי ולקראת סוף העקומה, הוא החל לאבד שליטה". נצר סיפר כי הרכב פגע בגדר ההפרדה מספר פעמים, "הוא התנגש במעקה והתרחק מהדף המכה, ושוב פגע והתרחק, כך ארבע פעמים. בסוף הרכב עבר מעל גדר הביטחון למסלול הנגדי,ונגע במעקה להולכי רגל ועף כ-21 מטרים באויר ונחת על הגג". נצר סבור כי השריפה שכילתה את הרכב פרצה בעקבות חומרים דליקים שהיו סביב הגלגלים, "בעקבות החיכוך בין המתכות בבלמים, מדובר על כ-600 מעלות וכל נוזל דליק שיפגע בזה - סבירות גבוהה שיידלק. המומחה לשחזור תאונות דרכים אמר כי אם הנתונים שפורסמו היום נכונים הרכב נסע לאורך השיחה עם המשטרה כ-7 ק"מ ועבר חמש עקומות בכביש ומספר צמתים, "אם היה יוצא רכב באחד הצמתים שהוא עבר בו והיה מתנגש בו, אז היתה תאונה קשה, אך אני מטיל ספק אם היא היתה כזו קשה". במקרה כזה טוען נצר כי ישנה אפשרות להתנגש באחד מהעמודים או מגדרות ההפרדה שבדרך ובכך לעצור את הרכב ולמנוע תאונה. כמו כן הוא מציין כי ישנה אפשרות להאיט את הרכב על ידי הורדת הילוך.