במהלך דיון בועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתחבורה הציבורית השבוע בכנסת, התברר כי היקף הנוסעים ברכבת הקלה בירושלים עומד על מחצית מהכמות עליה המדינה התחייבה. משמעות הדבר כי המדינה תאלץ לשלם השנה כ-80 מיליון ₪ פיצוי לחברת סיטי פס. חברת מועצת עיריית ירושלים, יעל ענתבי שהביאה את הנתונים לוועדה. אומרת לערוץ 7, שמדובר בשערורייה של ממש, "המדינה התחייבה ל-140 אלף נוסעים ביום, בפועל נוסעים מדי יום כ-70 אלף נוסעים. זה אומר שהמדינה תאלץ לשלם לזכיין את ההפרשים". ענתבי טוענת שהחוזה מול התאגיד האירופי הוא לשלושים שנה, כך שהמדינה תאלץ לספוג הפסדים כבדים. "אנחנו דורשים לראות את החוזה ובמידת הצורך להקים ועדת חקירה. זה לא טוב לא למדינה ולא לנוסעים". היא קוראת להחזיר את קווי האוטובוס שבוטלו לחלק מהשכונות בעיר. "עכשיו אנחנו מבינים מדוע המדינה מעודדת את הנסיעה ברכבת הקלה על חשבון התושבים. כל נוסע נוסף ברכבת זה פחות כסף לקופת המדינה. בפועל תושבי דרום העיר הפכו לשבויי הרכבת. קווי האוטובוס מקרית יובל ועיר גנים בוטלו כדי לאלץ את כולם לנסוע ברכבת הקלה. בפועל נוסעי הרכבת אינם מרוצים, זמן ההגעה ליעד התארך, המעברים לא פשוטים והיחס של הפקחים בלתי נסבל".