חמישה פקחים ומנהל תפעול שניסו לסייע, שלוש מכונות שסירבו לתת שירות ויותר מ-15 דקות תמימות הצליחו לייאש את יו"ר ועדת ביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל שלא הצליח לרכוש כרטיס נסיעה לרכבת הקלה בירושלים. יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל הגיע הערב (שני) לסיור ראשון ברכבת הקלה לקראת סדרת דיונים אותם הוא מתכוון לערוך בתקופה הקרובה בנוגע לתלונות הרבות המגיעות לשולחן הוועדה, על תפקוד הרכבת הקלה והרפורמה הצפויה בתחבורה הציבורית בעיר. בסיור שערך יחד עם חברת מועצת העיר, מחזיקת תיק השירות לאזרח, יעל ענתבי, הגיע ח"כ אריאל אל התחנה הראשונה בהר הרצל שם ביקש לשוחח עם התושבים ולעלות עימם לנסיעה ברכבת, אלא שכאמור כבר בתחילת הדרך נאלץ להרגיש על בשרו את תלאות הרכבת. אריאל שניסה לרכוש כרטיסים באחת המכונות גילה כי היא מסרבת בעקשנות למכור לו כרטיסים כאשר גם הפקחים ומנהל התפעול שהגיע ללוותו לא הצליחו לפתור את הבעיה. שתי מכונות נוספות, גם הן לא פעלו ורק במכונה הרביעית בהדרכת פקחית הרכבת הצליח יו"ר הועדה לרכוש כרטיסים. יש לציין כי גם חברת המועצה, ענתבי שזו הייתה לה פעם ראשונה ברכבת לא הצליחה לבצע רכישה בעזרת כרטיס הרב-קו שלה, למרות ניסיונות הסיוע של הפקחים. במהלך הנסיעה ברכבת שוחח ח"כ אריאל עם הנוסעים על חוויותיהם ורשמיהם מתפקוד הרכבת עד כה. תושב קרית יובל סיפר על הקשיים הרבים אותן הוא חווה בעקבות ביטול קווי האוטובוס בעיר בשל הרפורמה בתחבורה הציבורית והצורך להיות תלוי רק בפעילות הרכבת. תושב פסגת זאב אמר גם הוא כי הרפורמה הצפויה להתחולל בקרוב גם בשכונתו תגרום להרעת חייהם של אלפי תושבי פסגת זאב, "תושבי פסגת זאב מבלים יותר זמן מכולם בפקקים ומבזבזים יותר זמן מכולם בדרך הביתה. ביטול קווי התחבורה יהפוך אותנו לאסירי פסגת זאב מטעם הרכבת". בעקבות הסיור מתכוון ח"כ אריאל לקבוע סיור נוסף עם כל חברי הוועדה לביקורת המדינה וכן לקבוע דיון דחוף במהלכו הוא מתכוון לבקש ממבקר המדינה לכתוב חוות דעת על הבעיות הרבות ביניהם: הארכת ההגעה ליעד ומעבר בין אוטובוסים לרכבת,תכנון רמזורים לקוי וסנכרון לקוי בין הרכבת לתחבורה הציבורית וכלי הרכב הפרטיים היוצרים עומסי תנועה, מדיניות הקנסות ברכבת וההסכם בין המדינה לזכיינית סיטיפס לפיו נקבע סף משתמשים יומי לא ריאלי שצפוי לעלות עשרות מיליונים בשנה לקופת המדינה. ח"כ אורי אריאל אמר, "לצערי ישנם לא מעט בעיות ברכבת הקלה, והכוונה להפוך את הרכבת למונופול עם ביטול של קווי אוטובוס רבים רק תחמיר את המצב ולא תסייע. לצערי אפילו אני נתקלתי בקשיים ברכישת כרטיס ובהבנת התפעול וצריך לומר בבירור - מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה". "בימים הקרובים נפעל לזימון דיון דחוף בוועדה לביקורת המדינה בעניין ובכוונתי לבקש ממבקר המדינה לבחון את הבעיות העומדות על הפרק וכן את ההסכם עליו חתמה המדינה שצפוי לעלות למשלם המיסים הישראלי מיליונים רבים". חברת מועצת העיר, יעל ענתבי, אמרה "הגיע הזמן להחזיר את הרכבת הקלה להיות מה שהיא -כלי תחבורה שאמור לשרת את ציבור הנוסעים. איכשהו התהפכו היוצרות כך שהנוסעים הפכו למשרתי הרכבת. אם לוקח לנוסע יותר זמן להגיע ליעדו והוא גם צריך להחליף ביו רכבת לאוטובוס פעם או פעמיים, מבחינתי מדובר בכשלון. צריך להשאיר את רוב קווי האוטובוס בעיר ירושלים במתכונתם ולא להפוך את התושבים לשבויים של הרכבת. בנוסף ללמוד מהנסיון עם הרכבת ולכן - לבטל את הארכת קו הרכבת לנווה יעקב, לבטל סלילת קווי רכבת נוספים. בקיצור, להפסיק לשפוך כסף טוב אחרי כסף רע! הדברים נכונים במיוחד עפ"י הדברים שחשפתי בשבוע שעבר שהמדינה אמורה לשלם לזכיין כ 80 מיליון ש"ח בשנה כרשת ביטחון".