ועדת החינוך של הכנסת דנה בנושא הטעויות בספרי הלימוד בשפה הערבית ובצורך לקביעת קריטריונים ברורים לאישור ספרי לימוד בשפה הערבית תוך הבטחת תוכן חינוכי ולשון ערבית תקינה. את הדיון יזם ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) שאמר בתחילת הדיון כי למרות שהתריע כבר בעבר על תופעת השגיאות בספרי הלימוד בשפה הערבית, עדיין מתגלות טעויות מהותיות חדשות בכל שנה. "צריך זכוכית מגדלת כדי למצוא את העמודים שאין בהם טעויות", אמר זחאלקה והוסיף כי יש לחזק את המערך האנושי בלימודי השפה הערבית. ד"ר אליאס עטאללה הציג בפני הוועדה דוגמאות לטעויות בספרי הלימוד מהשנה האחרונה. "בשנת 2011 גילינו 16,000 טעויות בספרי הלימוד בשפה הערבית מכתה א' ועד ח'. ב'ספר הקריאה החדשה' לתלמידי כיתות ו' יש לפחות 600 טעויות שאין מקורן בתוכן שהוא בקונפליקט". הוא הוסיף כי נעשות טעויות גם בספרי הקוראן הנלמדים בבתי הספר. עבדאללה חטיב, מנהל האגף לחינוך ערבים במשרד החינוך הודה שיש הרבה שגיאות בספרי הלימוד בשפה הערבית ואמר "אני אישית לוקח אחריות על התופעה שהוצגה כאן". הוא ציין כי תפקיד מפמ"ר שפה ולשון יאויש בשבוע הבא. בנוסף הודיע כי מונתה ועדת קריטריונים לאישור ספרי הלימוד בשפה הערבית שתגיש את הקריטריונים באוגוסט. "לא ילמד שום ספר למגזר הערבי שלא יאושר על ידי משרד החינוך". את הספרים, אמר חטיב, יאשרו שני המפמ"רים - ללשון ערבית ולשפה ולשון ורק לאחר מכן הספרים יאושרו ללימודים. הוא הוסיף כי ישנה תופעה של זיוף ספרים שגם איתה מתמודד המשרד. יו"ר ועדת החינוך, אלכס מילר (ישראל ביתנו) קרא למשרד החינוך לגלות אחריות כלפי תקינות ספרי הלימוד בשפה הערבית ופנה למשרד התמ"ת להגיש תלונה למשטרה על כל ספר לימוד שנמצא שהוא ספר מזויף. "על כל ילדי ישראל ללמוד מספרים מאושרים וללא טעויות", אמר מילר.