חברות הכבלים מחשיכות מסכים לערוצים מסוימים על פי שיקולים מקומיים ותקופתיים מבלי לפצות את ציבור הצופים. בתקופה של תחרויות ספורט מובילות התופעה גוברת. לאחרונה חסמה חברת הכבלים "הוט" את שידורי הערוץ הטורקי, כדי למנוע מלקוחותיה לצפות במשחק הכדורגל הולנד – דנמרק ששודר לפני כשבוע, כמו גם משחקים נוספים. בעקבות כך פנו עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און לשר התקשורת, משה כחלון, בבקשה להתקנת תקנות ולפיהן יפוצו לקוחות חברת הכבלים "הוט" על היעדר אפשרות לצפות במשחקי הכדורגל של אליפות אירופה. עורכי הדין בר-און וכהן הסבירו כי "חדשות לבקרים נוטלות על עצמן חברות הכבלים את החירות לחסום את ערוציהן לצפיית המנויים. מנויי חברת הכבלים, אשר חפצו וחפצים לצפות במשחקי הכדורגל המתקיימים במסגרת "יורו 2012", מצאו ומוצאים עצמם מול ערוץ חסום, למרות ששילמו עבור ערוץ זה". בר-און וכהן ציינו במכתבם כי חברת הכבלים "הוט" לא טרחה אף להודיע לצרכניה על כוונתה להחשיך את הערוץ בעת שידורי המשחקים, וממילא לא טרחה לפצות את צרכניה על פרקי הזמן בהם נמנעה ונמנעת מהצרכנים גישה לערוץ עליו שילמו, במיטב כספם, ו/או על עוגמת הנפש הרבה שנגרמה ונגרמת להם. לטענתם גם אם חברת הכבלים "הוט" משיבה ללקוחותיה ואומרת שנאלצה לפעול כך מאחר ונאסר עליה לשדר את משחקי הכדורגל של אליפות אירופה, הואיל וחברת צ'רלטון רכשה את זכויות השידור, עדיין לא יעלה על הדעת, כי "הוט" תיהנה מדמי המנוי הנגבים מלקוחותיה, בגין ערוץ החסום לצפייה. במכתבם לשר התקשורת, אומרים עורכי הדין בר-און וכהן כי נוכח הישנותם של מקרים מעין אלה, מתבקשת קביעת תקנות מתאימות בדבר החזר כספי ופיצוי במקרים שייקבעו. השר התבקש במכתבם לפעול לתיקון תקנות לפיהן חסימת ערוצים לצפיית מנויי חברות הכבלים תזכה את הלקוחות בקבלת החזר, בסכום שייקבע, בהתאם למשך זמן החסימה. עוד ביקשו לחייב הודעה מוקדמת לפני כל חסימת ערוץ, ואם לא ייעשה כן יפוצה הלקוח בכפל פיצוי בסכום שייקבע.