דובר צה"ל משיק לראשונה אפליקציית רשת שנועדה לשיתוף הציבור וגיוסו לטובת הפצת מסרים ברשתות חברתיות. האפליקציה המדוברת היא למעשה משחק "IDF Ranks" והמגמה שמאחוריו היא גיוס הגולשים להשפעה על השיח התקשורתי ברשת והעברת מסרים שלא באמצעות התקשורת המסורתית. המשחק החדש הושק ביום שני בבלוג הרשמי של צה"ל באנגלית. "כך תוכלו לסייע לנו להפיץ בעולם את האמת על הצבא הישראלי. המשיכו לגלוש בבלוג של צה"ל וכל פעולה שלכם תזכה אתכם בתמורה", נכתב לגולשים. אתר צה"ל המדווח על האפליקציה המדוברת מספר כי פעילות הגולשים ברשתות החברתיות בהן פעיל צה"ל באופן מלא במגוון רחב של שפות, מקנה להם "קרדיט" הנזקף לזכותם. בהתאם לסך התוכן אותו משתף הגולש, הוא מנוקד גבוה יותר בסולם הדרגות – המקביל לסולם הדרגות הצבאי. גולשים "כבדים" יותר יוכתרו כתתי-אלופים ואלופים – ומובילי השיח הציבורי יזכו לכתר "רמטכ"ל". סרן צחי בירן, ראש תחום תקשורת אינטראקטיבית בדובר צה"ל, מסביר באתר צה"ל כי מדובר בגישה מהפכנית המציבה את הגולשים במרכז סדר היום של דובר צה"ל – כספקי תוכן ולא רק כצרכנים. "אנו מאמינים כי ניתן לשנות את השיח וכי בעידן הטוויטר והפייסבוק הגולש לא רק קורא את כותרות החדשות, אלא גם מסוגל להשפיע עליהן ולכתוב אותן", מתאר סרן בירן. כדוגמה מציין סרן בירן תמונה שהופצה בחשבון הפייסבוק הרשמי של צה"ל באנגלית. תמונה זו הציגה במהלך סבב ההסלמה האחרון בדרום את סך הרקטות שנפלו בשטחי ישראל. התמונה הופצה בעשרות אלפי שיתופים ו"לייקים" והצליחה להוביל את השיח המקוון ולהציב את האיום על העורף על סדר היום הציבורי, למרות חוסר העניין שהפגינה התקשורת העולמית בהסלמה. סגן סשה דרטווה, ראש מדור ניו-מדיה בתחום תקשורת אינטראקטיבית, מגדיר את האפליקציה החדשה כ"כלי משלים" לעשייה היומיומית בדובר צה"ל. "אנחנו רגילים לפרסם תוכן במגוון הערוצים אותם אנו מפעילים, ולעקוב אחר התעניינות הגולשים באמצעות החשיפה לתוכן, ה"לייקים" המצטברים והשיתופים. כעת מדובר במהלך שלוקח את הנושא צעד אחד קדימה ומזמין את הגולשים בעצמם להצטרף אלינו למאמץ ההסברתי". לדברי דרטווה "מלחמת ההסברה היא חלק בלתי נפרד משדה הקרב המודרני, בו אנו 'נלחמים' מדי יום באמצעות המשאבים והחיילים העומדים לרשותנו. לפעמים אנחנו מתמודדים מול קהל עוין ומורכב והאפליקציה החדשה מאפשרת לנו לגייס כוחות חדשים ומגוונים כדי להעביר אל דעת הקהל גם את המסרים שלנו".