רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל, התייחס בפינתו השבועית בערוץ 7 לעיצומו של יום תשעה באב. בתחילת דבריו אמר הרב אריאל "השבת קרויה על שם היום הנורא הזה - שבת חזון והשנה ט' באב עצמו חל בשבת. המילה חזון היא המילה הראשונה של ההפטרה ולכאורה זה מקרי. אך אין מקריות והעובדה ששבת זו נקראת חזון יוצקת את המשמעות לימים אלו". "אנחנו חיים במדינה שחלק גדול מאזרחיה לא מודעים למושג הזה תשעה באב. אפשר לעבור ברחובות הערים הגדולות ולראות שיש חנויות שעובדות רגיל ואנשים אוכלים ושותים כרגיל. והם שואלים מה אתם רוצים? - אלפיים שנה בכינו על החורבן אך חזרנו לארץ ויש לנו מדינה, כבישים מפותחים, כלכלה מפותחת. אמנם יש קצת בעיות אך נתגבר עליהם. אתם לא מכירים תודה על כך שאנחנו חיים במדינה חופשית, עצמאית, פתוחה, חיה בשלום ושלווה. תראו את ירושלים שהיא עיר יפייפיה, על כך צריך לשמוח ולא להתאבל?". רב העיר רמת גן לא שולל טענה זו אך סבור שהיא ההוכחה לצורך באבלות, "הבכיה של ט' באב בשנים אלו אינם כמו של הסבא והסבתא שלי לפני מאה שנים. הם בכו על דבר כפול - גם על החורבן הפיזי של העם וארץ ישראל וגם על חורבן המקדש. ב"ה אנחנו במציאות אחרת, אך ההנחה שכאילו הגענו למנוחה ולנחלה - על זה אנחנו בוכים. זה חורבן הנפש. לא לזה בלבד התפללנו". "דווקא במציאות זו צריך להבין שזה לא הכל", הסביר הרב אריאל, "הגענו לחלק מהדברים אך רק לחצי הדרך ולזה צריך חזון - 'באין חזון ייפרע עם' - עם שאין לו שאיפות הוא עלול להתפורר. חברה לא יכולה להתקיים רק בגלל מחנה משותף נח קיומי כלכלי". הרב אריאל התייחס לאחדות בעם והדגיש כי צריך להבין אחד את חברו, "יש חלק בעם שאומר שהקיום הוא העיקר והביטחון הוא החשוב ביותר. אין לו שאיפות אחרות והוא לא מבין איך יש אנשים שיש להם שאיפות אחרות. מצד שני אנשי חזון לא מבינים את אנשי הקיום. צריך הבנה בסיסית להבין את הצד השני. הבעיה לא פשוטה והפיתרון וודאי שהוא לא במחי יד ולא בחוק". "החזון עוד לפנינו ומהחזון נגיע ל'נחמו נחמו עמי יאמר אלוקיכם'", סיים הרב אריאל את דבריו