ענקית תקשורת הלוויינים "אינמרסאט" עוקפת את הסנקציות הבינלאומיות על איראן ומעניקה שירותי ניווט ותקשורת לוויינית לספינות איראניות. בארגון 'שורת הדין' פותחים במאבק נגד המהלך. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם יו"ר הארגון, עו"ד ניצנה דרשן לייטנר שסיפרה על המאבק שעושה בימים אלה את צעדיו הראשונים. בראשית דבריה מזכירה דרשן לייטנר כי ארצות הברית כשלה במאמציה לכלול את סין ורוסיה למעגל הסנקציות על איראן, ובשל כך הטילה סנקציות משלה נגד גופים המקיימים קשרי מסחר וקשרים אחרים עם האיראנים. את הסנקציות הללו מנסה 'אינמרסאט' לעקוף. דרשן לייטנר מסבירה כי על מנת לתעתע באמריקאים רכשו האיראנים עשרות אוניות ממדינות זרות כדוגמת מלטה ובהן הם מקיימים את קשרי הסחר שלהם. בין השאר מעבירים בהן האיראנים נשק, נפט ואמצעים המקדמים את תכנית הגרעין שלהם. הממשל האמריקאי מנגד ציין את שמותיהן של האוניות והכליל אותן בסנקציות המדוברות, ואולם חברת הלווינים 'אינמרסאט' היושבת בדובאי ולה משרדים גם בארצות הברית בחרה להעניק לספינות אלה שירותי לוויין הכרחיים לתנועה, ואף מעבר לכך. בפניה שנעשתה לחברה לפני ימים אחדים הזהיר ארגון 'שורת הדין' את החברה, הציג בפניה נתונים אודות החוק האמריקאי העשוי להוביל לצעדים משפטיים נגדה, ואף רשימת תקדימים בהם חויבו חברות זרות לפצות נפגעי טרור במאות מיליוני דולרים בשל מעשים דומים בתחומים מקבילים. דרשן לייטנר מציינת כי החברה אינה מספקת רק שירותי איכון הכרחיים כפי שהיא מנסה לטעון, אלא גם שירותים רבים נוספים כדוגמת שירותי אינטרנט, מדיה ועוד. במכתב לחברה כותבים אנשי 'שורת הדין' כי "מתן שירותי תקשורת מהווה "מתן תמיכה חומרית או משאבים" האסורים על פי החוק האמריקאי, וחושף את "אינמרסאט" לא רק לעבירה על החוקים הפליליים של ארצות הברית, אלא גם לתביעה אזרחית של אמריקנים שנפגעו כתוצאה מאירועי טרור שמומנו על ידי איראן". במכתב מובאת שורה של פסקי דין שניתנו באחרונה בבתי משפט בארה"ב ועל פיהם אחריות לסיוע לטרור מוטלת גם בהעדר כוונה פלילית לסייע לטרור, וכי אף מתנות למטרות צדקה, מהוות מתן תמיכה בטרור. המכתב מאזכר גם תביעה של נפגעי טרור אשר תבעו בנזיקין חברות נפט וגז ואת בעלי המשרה בהן, עקב כך שעשו עסקים עם מדינות תומכות טרור בניגוד לדין האמריקאי. עו"ד דרשן לייטנר מבהירה כי היעד הוא להביא את החברה להפסיק את מתן השירותים וממילא הדבר ימנע את תנועתן בים של האוניות. היא מזכירה כי במקרים קודמים כאשר אוימו חברות ביטוח בתביעה אם יבטחו את ספינות המשט לעזה, בחרו החברות שלא להעניק שירותי ביטוח לספינות, ובכך היוו מכשול משמעותי למשט כולו. להערכתה של דרשן לייטנר החברה צפויה "לעשות שרירים", כלשונה, ואולם לאחר שלב האזהרה צפוי שלב העתירה שיחייב פעולה משפטית נחרצת נגדה.