דובר מועצת יש"ע, רוני ארזי, עוזב את תפקידו בסוף החודש הנוכחי לטובת מיזם תקשורתי חדש, 'משרוקית' שמו, שאותו יקים במגמה לחזק מיזמים ופרויקטים באפיקי המדיה החדשה. ביומן ערוץ 7 סיכמנו עם ארזי את תקופת הדוברות הסוערת שעבר ונתנו הצצה לעתיד. ארזי מציין שבשיחות יש המגדירים את תקופת הדוברות שלו כשנייה ברמת הסערה שבה מאז העקירה מגוש קטיף וצפון השומרון, וזאת בשל סוגיות משפטיות לא מעטות שעלו על סדר היום הציבורי סביב ההתיישבות ביהודה ושומרון. להערכתו תקופה זו "תסתיים כשידה של ההתיישבות על העליונה", כלשונו, וראייה לדבריו הוא מציג בין השאר את דו"ח השופט אדמונד לוי הנתון עדיין להכרעת והחלטת הממשלה, אך גם מתוקף העובדה שביהודה ושומרון חיים כיום 360,000 יהודים ולהערכתו עד סוף השנה הזו ייחצה גם גבול ה-400,000 מתיישבים. זאת לנוכח קצב הגידול המסחרר של ההתיישבות ביו"ש. בהקשר זה הוא מזכיר את הדיווח ב'ידיעות אחרונות' על אנשי שמאל שהגיעו להתיישב ביו"ש מתוך מצוקת דיור והבנה שהמקום היחיד במרכז להמשיך תנופת בנייה ודיור הוא שטחי יו"ש. באשר לריבוי גורמי הדוברות והתקשורת בשנים האחרונות, לעומת שנים עברו בהן מערך הדוברות ביו"ש היה מזערי והתנקז אל דובר אחד של המועצה, אומר ארזי כי השינוי מבורך ונפלא, כלשונו. ארזי רואה בשינוי זה עדות להבנה של הציבור ביו"ש את הצורך הישראלי באייטמים ואת יכולתו לספק לו את האייטמים הללו. כמו כן הוא מציין שמערך דוברות אחד אינו יכול לאפשר הגעה לכל אייטם ולכל ישוב כדי לסקר ולדברר אותו, ומשום כך נצרך מאוד פיזורה של הדוברות ברחבי הישובים. בהקשר זה הוא מציין בין השאר את סוכנות 'תצפית' המנפיקה תצלומים ודיווחים מהשטח ומהווה חלופה לסוכנויות תקשורת אנטי ישראליות. כעת, כך הוא אומר, הוא מקווה שהמהלך ילך ויתפתח. אמירתו זו של ארזי מובילה לפרויקט 'משרוקית' אותו הוא מקים במגמה לחזק את האחיזה הלאומית בתקשורת שאינה מסורתית, כלומר הניו-מדיה שכיום לא ניתן עוד להתעלם ממנה, וכל מי שעוסק בתחומי מדיניות, פוליטיקה, איכות חיים ועוד חייב לקחת בה חלק. הוא מזכיר את מהפיכת הפייסבוק כדוגמא. אם בעבר הלא רחוק הפייסבוק היה נחלתו הכמעט בלעדית של השמאל הרי שבשנתיים האחרונות התמונה השתנתה לבלתי הכר, אך עדיין התמונה עגומה בטוויטר וברשתות חברתיות אחרות, ולשם כך הוא מקים את 'משרוקית'. "משרוקית זה כלי קטן שעושה הרבה רעש, וזה מה שאני רוצה לעשות", הוא אומר ומבטיח פעילות ענפה ואינטנסיבית בגוגל פלוס, בטוויטר, ביוטיוב וכו' במגמה למנף מיזמים ופרויקטים שונים.