לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה דורש משרד החינוך ממשרד האוצר להגדיל את סל התקציב לחינוך מיוחד. "הנהלת משרד החינוך פועלת מול משרד האוצר בדרישה להגדיל את סל התקציב לחינוך המיוחד עוד לפני פתיחת שנה"ל תשע"ג כדי שאותם ילדים בעלי לקויות קלות יוכלו לפתוח את שנה"ל במסגרות המתאימות והעונות לצרכיהם הייחודים", אמר סגן שר החינוך ח"כ מוזס בסוף השבוע האחרון בהתייחסות למצוקת הילדים בעלי לקויות קלות במגזר החרדי. כמו כן במסגרת ייעול מערך החינוך המיוחד ללקויות קלות פועלים במשרד החינוך להגדלת מספר התלמידים בכיתה לרף המקסימלי של ארבע עשרה תלמידים לכיתה. כבר בשנת הלימודים הקודמת, מאות ילדים שאובחנו בגיל הגן עם טווח רחב של לקויות למידה קלות ולפי ועדות השמה היו אמורים להתחיל לימודיהם בכיתות א' במסגרות מיוחדות, בעיקר כיתות מקדמות או כיתות רגילות שבהן הם זכאים לליווי וסיוע צמוד, לא התקבלו למסגרות המיוחדות מפאת חסר של תקנים ושעות בשל מצוקה הנובעת מגידול טבעי ויד קלה על ההדק של ועדות השמה. סגן שר החינוך ח"כ אליעזר מוזס יחד עם מנכ"לית המשרד הגב' שטאובר שנכנסה אז לתפקיד, פעלו בשעתו להשגת תקציב מיוחד בסך של 18 מיליון שקל, וכפועל יוצא מכך נוספו למעלה מ-3000 שעות חינוך מיוחד שנתנו מענה למצוקה. לקראת שנת הלימודים הבאה התעצמה המצוקה שבעתיים, לאור הגידול הטבעי במספר התלמידים ולעומת החסר המתמשך בסל התקציב לחינוך מיוחד. לאחר התייעצות באגף לחינוך מוכר שאינו רשמי במשרד, מספר ח"כ מוזס, "הוחלט שבעקבות הסל התקציבי המצומצם העומד בפני מערכת החינוך לצורך 'גידול טבעי' בחינוך המיוחד, יינתנו מענים לילדים עם לקויות 'קשות' כאשר ילדים עם לקויות 'קלות' ישולבו בחינוך הרגיל במסגרת תוכנית 'הכלה".