הערב יחלו שני ימי ראש השנה החלים השנה בימים חמישי ושישי. המוני בית ישראל יסיבו הערב סביב לשולחן ויאכלו את הסימנים לקראת השנה החדשה, על התפוח בדבש יתפללו שנזכה לשנה טובה ומתוקה, ועל הרימון יאמרו ש'נהיה מלאים מצוות כרימון'. על ראש של כבש או של דג יאמרו 'שנהיה לראש ולא לזנב', ועל התמרים יאמרו ש'יתמו אויבינו ושונאנו וכל מבקשי רעתנו'. מנהג הסימנים הוא לפי שראש השנה הוא היום הפותח את השנה מבקשים אנו ומתפללים על כל השנה שתהא בסימן טוב, ואוכלים אנו דברים אשר מסמלים ברכות ודברים טובים. תקיעת השופר מחר תישמע תקיעת השופר שהוא עיקר מצוות יום ראש השנה, השופר קורא לבני אדם להתעורר ולשוב אל ה'. אנו תוקעים שלושים תקיעות מהתורה, כדי לצאת ידי חובת מצוות השופר, היינו שלושים קולות שהם תקיעה שברים תרועה ותקיעה, תקיעה שברים ותקיעה, ותקיעה תרועה ותקיעה. אנו מוסיפים עוד שלושים תקיעות במהלך תפילת המוסף (לאשכנזים בחזרת הש"ץ, ולעדות המזרח גם במהלך תפילת הלחש). כדי לערבב השטן, ומשלימים למאה תקיעות (או 101) שהם כנגד היבבות שיבבה אם סיסרא. השופר פועל לרחמים על העולם, מעורר את העולם לשוב אל פנימיותו. השופר מזכיר את מעמד הר סיני שבו הקב"ה התגלה לעולם ונתן את התורה והמצוות, וכן מזכיר את שופר הגאולה שופרו של משיח, ואנו נקראים להמשיך לשאת את הדגל והדרך הגדולה של אבותינו, את המסורת המפוארת של עם ישראל במשך כל הדורות, ולהתקדם במעלות הגאולה, עד שנזכה אל הגאולה השלמה בבניין המקדש במהרה בימינו. תפילת ראש השנה על תיקון העולם תפילות ראש השנה מיוחדות הם מכל השנה, שהם עוסקות כולן בתכלית בריאת העולם, ביום שבו נברא העולם, נזכרים אנו שה' הוא בורא העולם, ומלך העולם, ותכלית כל העולם שכל הבריות יכירו במלכות ה', 'ויראוך כל המעשים וישתחוו לפניך כל הברואים ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם". מיוחדת תפילת מוסף שהיא תפילת הלחש הארוכה ביותר בשנה, שבה מוסיפים 3 ברכות אמצעיות, מלכויות זכרונות ושופרות, ואמרו בגמרא מסכת ראש השנה, אמרו לפני מלכויות זכרונות ושופרות, מלכויות כדי שתמליכוני עליכם, זיכרונות כדי שיעלה זיכרונכם לפני לטובה, ובמה? בשופר. ואכן בכל ברכה ישנם עשרה פסוקים שבחרו חכמים, 3 מהתורה ו-3 מהנביאים ו-3 מהכתובים, ועוד פסוק החותם מהתורה, פסוקים המראים על מלכות ה' בעולמו, וחיבת הקב"ה לבני ישראל, וכן שופרות של מתן תורה ושופרות של הגאולה כפי שמבטיחים הנביאים. בראש השנה אנו מפנימים לעצמנו את הידיעה וההכרה שה' הוא מלך העולם, ואחר כך מתוך ידיעה זו, באים אנו בשאר עשרת ימי התשובה, לתקן את מעשינו שיהיו ראויים ומכוונים לפי רצון בוראנו. מנהג התשליך אחרי תפילת מנחה של יום ראשון של ראש השנה, נוהגים ללכת ליד מעיין או בור מים (או אפילו כנגד כיור שבו ברז מים דולף באין מעיין בסביבה), ואומרים נוסח תשליך בו אנו מבקשים מהקב"ה שישליך את החטאים מאתנו, וכסימן בסוף הנוסח אנו מנערים את הכיסים. שנזכה לשנה טובה ומתוקה ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות לכלל ולפרט. הערת המערכת: בימים האלה שלפני יום הדין מנענו את האפשרות להגיב על הכתבות. הרי רוב התגובות יש בהן ביקורת, עין רעה, פסימיות, קנטור, תלונות, האשמות ואפילו גידופים. אנו סולחים לכל הגולשים המשגרים אלינו תגובות עוקצניות ומבקשים סליחה אם גרמנו למישהו עוול בדיווחים שלנו. נקווה שנזכה בשנת תשע"ד לבשר רק בשורות טובות ישועות ונחמות, שנה טובה.