ועדת הכספים מעכבת העברת מיליוני שקלים לרשות הגז עד למציאת פתרון במשבר מפעל פיניציה. את עיכוב ההעברה התקציבית הסביר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), בצורך למצוא פתרון דחוף למשבר בפיניציה ובצורך למנוע את פיטוריהם של 400 עובדיו. "מדובר במצב בעייתי ומתמשך של אפליית מפעלים בפריפריה בהשוואה לאלו במרכז. ועדת הכספים לא תאפשר מצב שבו תושבי הפריפריה יהיו אזרחים סוג ב'", אמר גפני שדרש מהממשלה לפעול בדחיפות לקידום העבודות לחיבור המפעל לצינור הולכת הגז הממוקם כ- 20 ק"מ ממנו באלון תבור. גפני חזר על דרישתו מזה חודשים ממשרדי האוצר והאנרגיה, לפעול לחיבורם של כל המפעלים בפריפריה לרשת ההולכה הארצית של הגז הטבעי, "לא יתכן שמפעלים בפריפריה יופלו לרעה לעומת אלו שבמרכז הארץ". בהמשך הודיע לנציגי האוצר, ש"אם נושא תוואי צינור הולכת הגז לא ייפתר ולא ייחתם הסכם בנושא בהקדם, הדבר יוביל לכך שוועדת הכספים תפעיל סנקציות שונות, כפי שעשתה במשברים דומים בעבר והדבר יעלה לאוצר הרבה יותר". גפני הבטיח למנהלי המפעל ולעובדים, ש"הוועדה לא תרפה עד שהנושא ייפתר" וביקש ממנהל המפעל, ערן חיימוביץ', ש"לא לכבות את התנור ולא להשבית את פעילות המפעל על-מנת להבטיח ש- 400 העובדים לא ילכו הביתה. תן לנו זמן על-מנת לפתור את המשב כפי שעשינו עם מפעלים אחרים כפרי גליל, תע"ש, בריל והמתפרה במצפה רמון". מנכ"ל משרד האנרגיה והמים, שאול צמח, אמר "על חיבור המפעל לרשת ההולכה הארצית של הגז הטבעי אמונה חברת נתג"ז (נתיבי הגז הטבעי לישראל בע"מ) וזו יכולה לבצע זאת בתוך 20 חודשים מרגע חתימה על ההסכם". צמח אישר ש"אכן מפעלים שאינם מחוברים לרשת ההולכה מושתת עליהם ההוצאה של הולכת הגז או שהם עושים שימוש במזות שהוא יקר יותר". לדבריו, "עלות חיבור המפעל לרשת ההולכה הארצית תתחלק בין כל המשתמשים בצינור ולא על פיניציה לבדו". ח"כ ציון פיניאן (ליכוד) אמר כי "אם לא נציל את המפעל זה יהיה אסון לא רק לעובדים ולא רק לנצרת עילית אלא לכל האזור ואם ועדת הכספים סייעה למפעל פרי הגליל, למפעל בריל, למתפרת העצמאות בירוחם, לתע"ש ולמפעלים נוספים, חובה עליה להציל גם את מפעל פיניציה". ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו) אמרה "פיניציה הוא מפעל עוגן של נצרת עילית. צריך להציל את המפעל בכל מחיר, שכן סגירתו תפגע בצורה קשה ביותר בעיר וביכולת של רבים מתושביה להתפרנס. מהמפעל מתפרנסים לא רק העובדים אלא גם ספקים רבים מכל אזור הצפון". ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) אמרה "מדובר באיוולת שדווקא למפעלים בפריפריה אין חיבור לקו הולכת הגז בעוד למפעלים במרכז יש. ניתן להשתמש בקרן הסיוע למפעלים במצוקה שנצברו בה 600 מיליון ₪ מכספם של כל העובדים במשק". ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) אמר "אם היתה איזו בעיה ביטחונית כולם היו מתייצבים מיידית ומאשרים תקציבים לפתרון המשבר או הצורך המיידי, אך כאן משום מה זה לא קורה. יש לפתור לאלתר את בעיית פיניציה במסגרת פתרון מקיף לכל המפעלים בצפון. אם המפעל ייסגר ולא יימצא פתרון הדבר יביא לקריסה של כל הצפון". ח"כ עמיר פרץ (עבודה) חזר אף הוא על הסכנה בסגירת המפעל: "אחרי סגירה אפשרית של המפעל, תתחיל שרשרת נפילות שתגרור איתה את כל המפעלים בצפון". ח"כ דב חנין (חד"ש): "המפעל משתמש גם בדלק יקר וגם מזהם. ייקח זמן לחבר את המפעל לקו הולכת הגז, אך יש פתרון בינתיים להעביר גז דחוס באמצעות משאיות". ח"כ יעקב אדרי (קדימה): "מדובר במפעל שיכול לעמוד על הרגליים אם רק המדינה תעמוד בהתחייבויות שהעניקה לו. עד שהמפעל יחובר יש לעזור להם באמצעות מימון ביניים". ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו): "בלי ערבויות של האוצר שהנושא יבוצע לא ניתן להבטיח שהדברים אכן יקרו. נדרשת התחייבות אישית של השר על-מנת שהוועדה תשתכנע שהמשבר ייפתר". מנכ"ל פיניציה, ערן חיימוביץ': "הבעלים של החברה שמימנו בעשרות מיליוני שקלים את ההפסדים הצבורים של החברה אינם מאמינים עוד לממשלה ולא מוכנים להמשיך להזרים כספים. אי אפשר לעשות עסקים עם מדינת ישראל, כיוון שהממשלה אינה עומדת בהתחייבויותיה. הפער בעלות בין המזות לגז הטבעי בחודש הוא 1.3 מיליון דולר וזה יוצר חובות עתק". חיימוביץ' נעתר לבקשת יו"ר הוועדה גפני ולא יכבה את התנור על-מנת שהמפעל ימשיך לעבוד כרגיל עד לפתרון המשבר. יו"ר חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל בע"מ, רוני חיימובסקי: "כיום אנחנו מגיעים עד מפעל אלון תבור. מחודש מאי האחרון אנחנו עובדים על התכנון של הולכת הגז עד פיניציה, למרות שטרם נחתם חוזה וללא קבלת כספים בגין העבודות בנושא". מנהל רשות הגז, שוקי שטרן, עדכן את הוועדה ש"טרם נחתם ההסכם עם חברת נתג"ז בשל אי בהירות לגבי תוואי הצינור עקב מחלוקות עם בעלי זכויות על מקרקעין בתוואי המתוכנן".