צעדי המאבק נגד מציאות הפקקים הבלתי נסבלת עולים מדרגה, לאחר שנה וחצי של מאמצים - שהשיגו תוצאות חלקיות אך לא פתרו את הבעיה. בשנה האחרונות קיים ראש המועצה האזורית בנימין, אבי רואה, עשרות פגישות ודיונים עם כל גופי הצבא, המשטרה והשלטון הנוגעים בדבר. פתרונות אחדים יושמו בשטח - כמו פתיחת המעבר השלישי במחסום שהיה סגור, ותיקון הבמפרים והתעלות שהקלו על מעבר התנועה. אך כל אלה הביאו להקלות מסוימות ולא פתרו באופן מהותי את הפקקים המתמשכים. פתרונות ארוכי טווח העולים לא מעט, הובאו אף הם בפני הגורמים השונים, אך אלו לא מעוניינים ליישמם בשל העלויות הגבוהות, ובשל אדישותם למצב. משום כך פתחו תושבים בבנימין, בהובלת תושבי היישוב אדם וועד מתיישבי בנימין, בשורת פעולות. תושבי בנימין סובלים בשבועות האחרונים מפקקים ארוכים ביותר, בכביש המוביל מפסגת זאב שבצפון ירושלים לכיכר אדם שבבנימין. יו"ר הועד המקומי ביישוב אדם, בבר וענונו, אומר כי אדם שיוצא ברכבו מירושלים בשעה שלוש מגיע לישוב אדם בשעה חמש, זאת למרות שהדרך צריכה לקחת כרבע שעה. "מדובר על קטע כביש בין מחסום חיזמא לכיכר אדם באורך של 4 ק"מ בלבד ובפועל אפשר להיתקע בקטע זה כשעה וחצי ושעתיים. אנשים לא מוכנים לסבול את המצב הזה". וענונו טוען שבמהלך העבודות בכביש הציבו גדר הפרדה בנויה למניעת תאונות ועל כך הוא מברך, אלא שכעת יש נתיב אחד בלבד כך שלא ניתן לעקוף "אם רכב אחד נתקע שם הוא תוקע את כל השיירה". "יצרו מעין צוואר בקבוק", אמר וענונו וציין כי מדובר על כ-65,000 תושבים יהודים ועוד 80,000 פלסטינים, "וכולם עוברים דרך הכביש הזה. כאיש מע"צ לשעבר אני אומר שמה שנעשה כאן זה מעבר לכל הגיון. אנחנו הולכים להגיד לשר התחבורה ולממשלת ישראל שאנחנו סובלים מאוד ולא ייתכן שעל כביש באורך 4 ק"מ ניסע שעה וחצי". לסיום אומר וענונו כי העבודות בכביש זה מתקיימות שנים רבות אך עדיין לא הצליחו לתת פיתרון, "נגמרו המהנדסים בארץ?", תמה וענונו. בימים אלה מתבצעות עבודות תשתית בכביש 437, הלא הוא הכביש המחבר בין מחסום חיזמה שבצפון ירושלים לישוב אדם. העבודות מתבצעות לאחר שורת תאונות דרכים, בהן קשות, שאירעו במקום וחלקן גבו קורבנות בנפש, אולם בועד מתיישבי בנימין סבורים שהעבודות לא יביאו לפתרון ולהפיכת הכביש ליותר בטוח. במכתב ששיגרו בוועד מתיישבי בנימין בשבוע שעבר למחלקת פניות הציבור בעמותת 'אור ירוק', הוועד מפרט את הליקויים הקשים שבכביש ואת הסיכונים שבו ומבקש לנצל את תקופת העבודות לטיפול הכרחי בליקויי הכביש. במכתב מציינים בוועד כי ראשי המועצות הסמוכות, בנימין ובית אל שיגרו בעבר פניות רבות בנושא, אך הכביש המשיך לגבות מחיר דמים קשה. "פניות קודמות לא זכו לכל תגובה" "כביש זה הוא מוקד סיכון מוכרז שעבר תכנון מפורט, אושר לביצוע (מפרדת בטון והרחבת הנתיבים) ויש לו אישור תקציבי של משרד האוצר. הטיפול בכביש זה סבל מסחבת זמן רב מידיי בתהליכים בירוקרטיים רבים תוך שיתוף כל הגורמים באזור (מועצה אזורית, משטרה, צה"ל, מנהל אזרחי, הרשות הלאומית, משרד התחבורה וכו'). למרות ביצוע עבודות בכביש, לאחרונה, אין בהם מענה לסיכון הבטיחותי והביטחוני החמור. מלבד התכניות המאושרות לביצוע, אך לא יוצאות לפועל כנדרש ביחס לחומרת הסכנה בכביש זה, הרי שמוקד הסיכון החמור ביותר והמקור לסבל פקקים בלתי נסבל ביום ובלילה, הוא מעגל תנועה גבע בנימין (אדם) בו קיימת צומת מסועפת המהווה מוקד סיכון גבוה, מלבד היותו של מעגל התנועה עצמו סיכון בטיחותי ובטחוני ברמה הגבוהה ביותר. כל מי שנוסע בכביש דמים זה, משתומם מדוע לא נעשה דבר בכדי להפחית את מהירויות הנסיעה הגבוהות מאוד המאפיינות את משתמשי הכביש, ומדוע לא נעשה דבר בכדי להפריד בין הנתיבים הנגדיים, כאשר פעולות אלה יצילו חיי אדם וימנעו נזקים ברכוש ובנפש", נאמר במכתב. "פנייה זו, גם כמי שנוסעים בכביש דמים זה מזה שנים רבות, כאזרח החרד לנזקים בממון, גוף ונפש לאזרחים ולמדינה, וכפה למשפחות שכולות רבות ששכלו את יקיריהם על כביש זה, ובכללן משפחה מבית אל שנפגעה קשה בחול המועד סוכות אשתקד, ושכלה את בתה", נאמר. למכתב צירפו בוועד מסמכים וסירטונים בהם מתועדת רמת הסיכון הגבוהה של הכביש. כעת הוא ממתין ומקווה שאולי הפעם תזכה פנייתו למענה.