ביום חמישי האחרון פרסם יו"ר מועצת בנימין, אבי רואה, בקרב עובדי המועצה, מזכירי הישובים ועובדים נוספים הודעה ולפיה עליהם להתכונן להחלטת המשטרה להגיש נגדו תלונה על עבירות שביצע לכאורה נגד חוקי התכנון והבניה. התלונה מתמקדת בבניית מתקן טיהור השפכים בעופרה. רואה אינו מתרשם מהכוונה להתלונן נגדו ומספר: "אני חושב שהעובדים ואלה שאני קשור אליהם בקשרי עבודה ומשימות משותפות ראוי שידעו את הדברים לא מכלי התקשורת ולכן הוצאתי הודעה קצרה כפי שקיבלתי אותה מהמשטרה. בעצם הם עומדים להעביר לפרקליטות המלצה להגיש נגדי כתב אישום על עבירה לכאורה על חוקי התכנון והבניה. הסוגיה היא סביב המתקן שהוקם בעופרה בטענת גורמי השמאל על אדמות פרטיות, ומכיוון שכך חקרו בהנחיית בג"ץ על פי דרישת תנועת 'יש דין' איך התחיל כל הפרויקט. הייתי גם אני בין הנחקרים. הם טענו שחרגנו מסמכותנו בנושא תכנון ובניה כשלא אכפת אף לאחד שהביוב זורם ומזהם את אקוויפר ההר באזור עופרה והסביבה, ומה שחשוב להם זה האם אישרנו את המתקן על פי החוק או לא". "כתבתי לעובדים שמדובר בעברה לכאורה, כי יש כאן תושבים ומציאות שצריך להמשיך ולחיות ואי אפשר שעל כל דבר יעכבו אותנו ולא יאשרו את החיים התקינים", מסביר רואה. יצוין כי המיזם החל עוד קודם לכניסת רואה לתפקידו כראש מועצה, אך הוא מבהיר שאין בכוונתו להתנער מאחריות וכעומד בראש המועצה עליו לדאוג לרווחת התושבים ו"אי אפשר שבירוקרטיה כזו או אחרת או גחמה כזו או אחרת של אנשי שמאל ישבשו את חייהם של אזרחים נאמנים למדינת ישראל. כראש מועצה אני שותף לעניין הזה". סוגיה נוספת שעלתה בשיחה עם רואה היא סוגיית פקק התנועה הבלתי נסבל עבור תושבי בנימין והסביבה, ערבים כיהודים, בכביש חיזמה-אדם. רואה אמנם אינו איש בשורות בטווח הקצר מאוד, אך הוא חושף שורת תכנונים לקראת העתיד התעבורתי באזור זה, ונראה כי המציאות צפויה להשתנות בתכלית, אם רק תאושרנה התכניות המדוברות. רואה מציין כי המצב הוחמר בשבועיים האחרונים בכיכר הכניסה לאדם, כיכר אליה מתנקזים כל הנוסעים מירושלים לעבר ישובי חבל בנימין וצפונה, וכך גם ערבים המבקשים להגיע לאזור א-רם, קלנדיה ואזורים נוספים. מזה 6-8 שנים התנועה במקום הופכת קשה ביותר בשעות החזרה מהעבודה, אך בשבועיים האחרונים הוחמרה התנועה במקום. ההחמרה הנוכחית נובעת מעבודות בכביש להצבת קיר מפריד בין המסלולים. זאת בעקבות תאונות דרכים קשות שגבו חייהם של נוסעים רבים בכביש זה. לדבריו לאחר השלמת העבודות יבוצעו עבודות ותיקונים שישיבו את המצב לקדמותו, כלומר לחץ תעבורתי, אך לא ברמה אותה חווים הנוסעים במקום בימים אלה. באשר לטווח הרחוק יותר הוא מספר על תכניות להקמת מחלפון בצומת אדם. תוצאת הקמתו תהיה מעבר תת קרקעי עבור הנוסעים מירושלים לישובי בנימין ובחזרה. הכנת התכנית לכך הסתיימה ונמצאת בשלבי אישור במנהל האזרחי. "ביום שני שעבר קיימנו בשטח ישיבה עם ראש המנהל האזרחי כדי לזרז את העניינים בשטח. ראש המינהל קבע לוח זמנים כדי שעד יום ה-25 לינואר יסתיים הליך האישור ותחילת ביצוע העבודות", מספר רואה המוסיף כי בימים אלה עמלים הוא ואחרים להקצאת תקציב לפרויקט זה שעלותו תהיה כשישים מיליון שקלים. בהקשר זה הוא מציין ששר התחבורה והפקידים הנוגעים בדבר תומכים במהלך, עובדה שתקל את קידום המיזם. עוד מספר רואה כי בתכנון מאוחר יותר מתוכננת פתיחתו לתנועה יהודית של ציר אדם-עטרות, ציר שנסגר לתנועת יהודים לפני כשמונה שנים. פתיחת הציר מחייבת הקמת עמדת בידוק ומעבר באזור עטרות שכן מדובר למעשה בכניסה נוספת לכיוון ירושלים. הרעיון הוצג כבר לפני כשלושה חודשים וחצי לשר התחבורה וקיבל את אישורו להעברה לתכנוני מע"צ. "ברגע שיפתח גם המעבר הזה אני מניח שהדברים ישתנו", אומר רואה המספר כי בשלב מאוחר יותר, ממשיך ומספר רואה, היעד הוא להפוך את כביש 60 לכביש בו שני נתיבים לכל כיוון, "אבל זה בטווח היותר רחוק". את השיחה עם רואה קיימנו מתוך מפגן המחאה שהחל היום ובו השתתפו ראשי מועצות מיהודה ושומרון בדרישה מראש הממשלה לקדם את אימוצו של דו"ח השופט לוי. "אנחנו חוששים להמלצות דו"ח לוי שהוכרזו בקול תרועה וראש הממשלה עדיין לא הביא אותן לאישור הממשלה. זו פגיעה חמורה בהתיישבות. אחרי הבחירות הנושא ייכנס להקפאה ממושכת, ולכן החלטנו לצאת למחאה וקריאה להביא את ההמלצות לאישור הממשלה". באשר להסברים שנותן ראש הממשלה לסחבת בסוגיה זו מזכיר רואה את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, את המשפט הבינלאומי וסוגיות נוספות שכהגדרתו "אני לא מבין בהם ולא אמור להבין בהם. מה שאני מבין זה תנאי החיים ואיכות החיים של תושבי יהודה ושומרון ובנימין כאזרחים נאמנים שיש להם לא רק חובות אלא גם זכויות. אחרי שוועדה כזו של אנשים מלומדים שמבינים דבר וחצי דבר בטענות שראש הממשלה מעלה ומגישים המלצות שניתן לשנות וניתן לבצע דברים, אז תפקידנו הוא לא פחות מאשר לדרוש את אימוץ ההמלצות הללו כדי לאפשר חיים סבירים לתושבי יהודה והשומרון".