הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת שורה של נתונים מסקרנים לרגל יום המחוייבות לבטיחות בדרכים, אשר שופכים אור על כמה מסיכוני הכביש הבולטים. בלמ"ס מציינים, כי מעבר חציה איננו ערובה לחצייה בטוחה של הכביש. מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, כ-70% נפגעו במעבר חצייה. מבין הילדים (עד גיל 14) שנפגעו בעת חציית כביש, כ-56% נפגעו במעבר חצייה, ומבין הקשישים (בני 65+), כ-67% נפגעו במעבר חצייה. אוכלוסיית ישראל חצויה כמעט במדויק בין גברים ובין נשים, אך בכל הנוגע לתאונות דרכים קיים הבדל ברור. 60% מהנפגעים בתאונות דרכים היו גברים ו-40% היו נשים. התאונה הקטלנית שאירעה סמוך למחלף עין תות שבצפון, בה נהרגו בני הזוג אביקם וליאת גור מהוד השרון, היא רק קצה הקרחון של תופעת התאונות בקרב רוכבי אופנוע. מנתוני הלמ"ס מתברר, כי חלקם של האופנועים במעורבות בתאונות עם נפגעים (10.1%) גדול פי חמישה מחלקם בנסועה השנתית (כ-2%). מספר התאונות הקטלניות בשנת 2011 היה 309 והוא גבוה ב-1.3% לעומת שנת 2010 (305). לעומת זאת, במספר ההרוגים בשנת 2011 (341) חלה ירידה של 3.1% לעומת שנת 2010 (352). מספר ההרוגים הוא הנמוך ביותר ב-45 השנים האחרונות, מלבד שנת 2009 (341). במספר הפצועים קשה חלה ירידה של כ-20% (1,340 פצועים קשה בשנת 2011 לעומת 1,683 בשנת 2010). בלמ"ס מציינים עוד, כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול. קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדולים מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם. בעוד שהנסועה השנתית גדלה ב-172% יחסית לשנת 1990, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-164%, הרי ששטח הכבישים גדל ב-80%, ואורך הכבישים ב-41% בלבד.