לפני כשנה ביקר השר הרשקוביץ בישיבת "בני עקיבא" אדר"ת ונדהם לגלות את הפער שבין מצב המעבדה הירוד לבין המוטיבציה והפוטנציאל של התלמידים להצליח בתחומי המדעים. לאור זאת החליט השר לנסות לגייס תורמים שישדרגו את מעבדת המדעים בישיבה התיכונית, ואכן נמצא מי שהסכים להרים תרומה מכובדת לחידוש המעבדה - וביקש להשאר אנונימי. היום נחנכה המעבדה במעמד השר הרשקוביץ ומ"מ ראש העיר בת-ים אורי בוסקילה. השר הרשקוביץ אמר במהלך טקס חנוכת המעבדה "ישיבת בני-עקיבא אדר"ת היא מוסד ותיק ומוכר שהניב גידולים מלבלבים. התרשמתי שהרב בן-נחום הכניס רוח חדשה ורעננה, מתוך ראיית השילוב של מצויינות בתורה ובמדע גם יחד. אני שמח שזכיתי לקחת חלק בסיוע לעשייה חינוכית זו, באמצעות התורם הנדיב". ראש הישיבה, הרב שי בן-נחום אמר במהלך הטקס, "המעבדה המחודשת מרכזת בתוכה את לימודי המדעים בכלל, ואת לימודי הביולוגיה והפיזיקה בפרט, דבר התורם לחוזקם של תלמידי הישיבה. פתחנו השנה תכנית ייחודית ללימודי תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב בשיתוף פעולה עם המכון הטכנולוגי בחולון, ואין ספק שהמעבדה המשודרגת תסייע להכנת התלמידים המצטיינים הללו". הרב בן-נחום הודה לשר הרשקוביץ ולתורם האנונימי והוסיף, "בוגרי הישיבה נמצאים בתפקידי מפתח בבניין האומה: בעולם התורה, הצבא והטכנולוגיה. אנו שואפים למצויינות בקודש ובחול. כפי שחיזקנו את מסלול הישיבה הקטנה ואת לימודי הקודש, כך אנו מחזקים בד בבד את לימודי החול, מתוך ראייה של שילוב תורה ומדע בעם ישראל". הרב בן-נחום הקריא מכתב ששיגר אליו התורם האנונימי לצד התרומה הכספית. "למרות שאיני חובש כיפה משום סוג, אני מאמין בבורא העולם אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו. חשוב לי שתגדלו בתורה ובמדע ותקחו לאות ולמופת את שר המדע המגלם באישיות שלו את הפוטנציאל של ישיבות בני עקיבא להצמיח באדם אחד מה שמערכות חינוך אחרות עושות לארבעה אנשים שונים. לכל אחד מכם בישיבה בבת ים יש את הפוטנציאל לצמוח להיות השר, הרב, פרופ', רס"ן הרשקוביץ הבא. צריך רק לעבוד קשה בתורה ובמדע כאחד, ולגדול להיות אזרחים מועילים ותורמים. בחסדי השם יתברך היה בכוחי לתרום מעבדה - השאר תלוי בכם ובמורים המסורים. רק בקשה צנועה לי אליכם: כאשר תצליחו בחייכם באשר תפנו, אל תשכחו שהיו יהודים רבים שעזרו לכם בדרך. אל תשכחו להעביר את השרשרת ולעזור לדור הבא". את המעבדה ייסד לראשונה המחנך שמואל משולם ז"ל לפני 34 שנים ובמעבדה ייוחדה פינת הוקרה לזכרו ולתיאור פועלו כמופת של מקצועיות ומסירות לתחום ההוראה.