בית המשפט העליון קבע אתמול כי מעתה ואילך לא יוכלו שחקנים לעשן על בימות התיאטרון. בכך הוכרע כי האיסור לעשן בתיאטראות ובמקומות ציבור חל לא רק על הקהל אלא גם על השחקנים. ביומן ערוץ 7 התייחס השחקן חיים טופול להחלטה וגם סיפר על דרכו האישית החוצה מעולם העישון. טופול קובע כי ההחלטה "מיותרת", כלשונו ועל השחקנים היה לבצע זאת מעצמם ולא להזדקק להנחיות בית המשפט. כאמור, בהמשך דבריו סיפר טופול על הרגע בו החליט שלא לעשן, רגע שהתרחש תוך כדי חזרות להצגה. היה זה ביום ה-16 לאוגוסט שנת 78, נזכר טופול בתאריך המדויק בו היה בעיצומן של חזרות להצגה 'פלאש גורדון', "ואז ראיתי שמגיע למקום איזה נציג של חברת סיגריות ידועה. הוא מגיע עם ארגזים ובהם חבילות של סיגריות, מניח אותן על השולחן ואומר לנו קחו, קחו בחינם, כולם קחו, ואפילו קחו הביתה, לא רק שחקנים, גם עובדי במה ואחרים, קחו כמה שאתם צריכים". לנוכח המראה פנה טופול לבימאי ואמר לו "תראה, הם בכוח רוצים שנהיה ממוכרים יותר ממה שאנחנו...", הוא מספר ומציין שהוא והבימאי היו שניהם מעשנים כבדים שלא פעם מצאו את עצמם צוחקים על פרץ השיעולים הכבד "והמכוער של מעשנים", כלשונו, שיצא מהם בעקבות הסיגריות. "אמרתי לו שבוא כקונטרה נחליט שאנחנו מפסיקים לעשן. הוא הסכים ואמר שמתערבים על חמישים סטרלינג. מי שבא ביום שני לאולפן עם סיגריה משלם חמישים סטרלינג. הסכמתי וכבר בדרך חזרה נתתי את המצית שלי לנהג ואמרתי לו שראיתי שהוא לקח כמה קופסאות, בבקשה יש לך גם את המצית ואם אתה רוצה תוכל לקחת עוד כמה קופסאות. אני בסיגריות יותר לא נוגע". ביום שני שלאחר מכן הגיע טופול לאולפן ומצא שם את הבימאי עם סיגריה בפה וחמישים לירות סטרלינג עבורו, מנצח ההתערבות. מאז לא נגע בסיגריה. "זה היה לי כל כך ברור מה שהם עושים. הם רוצים למכר אותנו, שהסיגריה תהיה חלק מחמש האצבעות שלנו. על כל סיגריה שהורסת את הבריאות שלנו הם מרוויחים. זה היה ברור ושקוף והיית צריך להיות טמבל כדי לא להבין את זה". לטופול היה ברור שמוכרי הסיגריות מנצלים את היות השחקנים מושא לחיקוי ולהערצה וכל שיעשו יגרור אחריו את האחרים ואם ידליק סיגריה בחזות גברית על הבמה, "ואז ילדים טמבלים כמוני יגידו איזה גברי זה ויחקו אותנו, ואז חברות הסיגריות ירוויחו הרבה יותר כסף". "עלי הם לא עובדים יותר", אומר טופול ומוסיף כי לטעמו אין מקום לאסור עישון בחוק, אבל "השחקנים צריכים בעצמם להבין שהם לא צריכים להיות כלים לפרסום לחברות סיגריות".