שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ החליט להעלות את מהירות הנסיעה המרבית המותרת בכביש 6 ל- 120 קמ"ש, במקום 110 קמ"ש כיום, זאת, במסגרת הנחיות לקביעת מהירויות הנסיעה, ברשת הדרכים בישראל שאושרו לפני כשנתיים. אכיפת המהירות בכביש 6 כמו בשאר כבישי הארץ תהיה החל מחריגה של 10% מהמהירות המרבית המותרת, כך שמהירות הנסיעה בפועל בכביש 6 תוכל להגיע עד ל- 130 קמ"ש. בלשכתו של כץ מציינים כי כביש 6 הוא הכביש המתקדם ביותר בישראל וניצב בשורה אחת עם הכבישים הטובים בעולם. הכביש נסלל בסטנדרטים גבוהים ביותר ומאפשר נסיעה רציפה ומהירה של 130 קמ"ש לכל אורכו, ללא אף רמזור.הכביש כולל גדרות בטיחות לכל אורכו ונתיבים רחבים מהסטנדרט המקובל בשאר הכבישים בארץ. על פי תקנות התעבורה ניתן כיום לנסוע בדרך מהירה במהירות של עד 110 קמ"ש ובדרך שאינה עירונית ואינה מהירה עד 100 קמ"ש. העלאת המהירות המרבית המותרת בכביש חוצה ישראל ל-120 קמ"ש מצריכה את תיקון התקנה על ידי שר התחבורה ואישורה בוועדת הכלכלה של הכנסת. עוד עולה מהנתונים כי בחלק מהכבישים שבהם עלתה מהירות הנסיעה אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים. כמו כן, התברר כי לא נרשמו עליות במהירות הנסיעה של הנהגים שנסעו בכבישים אלה, בעקבות העלאת המהירות על פי ההמלצות שאושרו על ידי השר כץ תעלה מהירות הנסיעה בכביש מספר 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטעים שבין מחלף גנות למחלף בן שמן ומחלף לטרון למחלף שער הגיא ל- 110 קמ"ש (בפועל ל-120 קמ"ש) ,במקום 100 קמ"ש כיום ובכך ליצור רצף של נסיעה במהירות של 110, ממחלף שער הגיא ועד מחלף גנות. בכביש מספר 2 (כביש החוף) בקטע שבין קיסריה לחיפה תעלה מהירות הנסיעה מ- 100 קמ"ש ל-110 קמ"ש. בשלב הראשון תעלה מהירות הנסיעה בקטע שבין קיסריה ועד עתלית ולאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות בכביש תעלה מהירות הנסיעה ל- 110 קמ"ש עד חיפה. כמו כן, תעלה מהירות הנסיעה גם בדרך מספר 471 (כביש מכבית) בקטע שבין מחלף בר אילן למחלף נחשונים מ-90 קמ"ש ל- 110 קמ"ש. בדרך מספר 5 בקטע שבין מחלף הכפר הירוק למחלף ראש העין תעלה מהירות הנסיעה מ- 90 קמ"ש ל-100 קמ"ש. בהמשך מתוכננת גם העלאת מהירות הנסיעה גם בכביש 40 (עוקף באר שבע) מצומת גורל לצומת אוהלים מ- 100 קמ"ש ל-110 קמ"ש וזאת עם שינויי התקנה של דרך מהירה. כמו כן מתוכננת העלאת המהירות בכביש 77 מרמת ישי לצומת המוביל מ- 100 קמ"ש ל- 110 קמ"ש.