בימים אלו מתקיימים בכל רחבי הארץ ימי הרישום למקומות השירות הלאומי. מידי שנה ישנה תחרות גדולה בין המועמדות לשירות על המקומות הנחשקים. עד כה, התקיימו ימי הרישום בכל עמותה באמצעות אתרי אינטרנט, בזמנים מסוימים בלבד, על בסיס כל הקודם זוכה, כך שמי שאיחר זמנים אלו לא יכול היה להתקבל למקום השירות המועדף עליו. מצב זה גרם לא פעם לעומס רב במערכות הממוחשבות, לקריסת מערכות, ללחץ רב בקרב המועמדים לשירות ומשפחתם, למספר גבוה של מתנדבות שלא קיבלו את המקום המועדף עליהן ולמקרים קיצוניים יותר בהם כל המשפחה של מועמדות מסוימות נרתמה לנושא כך שהרישום של חלק מהבנות נעשה ממספר מחשבים בו-זמנית. בעקבות כך, מספרים במנהלת, הגיעו תלונות רבות. אחד מהמקרים אשר הגיעו לאוזניו של ג'רבי היה כאשר בן משפחה אמיד של צעירה המועמדת לשירות שכר שטח עם 40 עמדות מחשב, כדי להבטיח שברגע הרישום אותה צעירה תקבל את מקום ההתנדבות המועדף עליה. לאור המצב הוחלט בימים אלו על תהליכי ייעול חדשים: הרישום למסלולי השירות התפרסו על פני מספר ימים, כך שכל המועמדות יכלו לבחור מקום המועדף עליהן בנחת וללא תחרות. עם תום ימי הרישום, העמותות עורכות שאלונים ומבדקים בקרב המועמדות ועל פיהם יערך הסינון והמיון כך שכל צעירה תתקבל למקום המתאים לה ביותר מבחינת כישוריה ובהתאם להעדפותיה. לדברי מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, "לצערי אופן הרישום לשירות הלאומי שהיה נהוג עד כה גרם לא אחת לעוולות ולאפליה בין מתנדבות ממשפחות מבוססות למתנדבות ממשפחות מיעוטי יכולת ולקשיים בזמן הרישום. בתקופה האחרונה הגיעו למנהלת פניות רבות בנושא ולצערי נחשפתי למקרים קיצוניים שהתקיימו אשר אשררו את הדבר. בעקבות כך, הובלתי יחד עם השר הממונה על השירות הלאומי, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, מהלך לשיפור תהליכי המיון והשיבוץ לשירות הלאומי, לטובת כלל המתנדבים. אני שמח כי עמותות השירות הלאומי נרתמו לעניין בצורה מלאה והשינויים שהובלנו נותנים את אותותיהם, כך שתהליך הרישום לשירות נעשה קל ומהנה יותר".