המבצעים האגרסיביים של רשתות השיווק שחלקן מוכרות פירות במחירים מגוחכים מזעזעים את השוק ויגרמו בסופו של דבר לקריסת החקלאים, כך מתריע בערוץ 7, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, אילן אשל. לדבריו, המדיניות של רשתות השיווק שמתגאות במחירים הזולים היא להפסיד בכיס אחד על מספר מוצרים לזמן קצוב, אך להרוויח כפליים בכיס השני ממוצרים אחרים, "לחקלאי אין את הפריבילגיה הזו ואם הוא מקבל תמורה שנמוכה מהוצאותיו הוא מפסיד. אין לחקלאים שומן של הון עצמי כמו ברשתות והמשמעות היא גדיעת מקור פרנסתו של החקלאי ומשפחתו". אשל טוען כי במצב הנוכחי ענף החקלאות עלול לקרוס, "בחלק מהמקרים הרשתות סופגות חלק מההוזלה כשהן עורכות מבצעים אגרסיביים, אולם החנויות האחרות והשווקים שנמצאים בקרבתה נאלצים לישר קו ומורידים את המחירים לחקלאים. הצרכנים לא מרוויחים מהמצב הזה. האינטרס המשותף של כל הצדדים צריך להיות שמירה על יציבות מחירים מקסימאלית כשכל גורם בשרשרת היצור והשיווק נהנה מרווח הוגן ללא חזירות וללא שחיתות". לדבריו מספר החקלאים ירד בשנים האחרונות בצורה משמעותית, "בשנות השמונים היו 50 אלף, והיום 18 אלף בלבד. זה עלול לגרום לצמצום הענף".