"הקולנוע הוא כלי חינוכי מספר אחד", קובעת פנינה פרנקל, רכזת ההתמחות לתקשורת וקולנוע במכללת 'אורות ישראל'. את הדברים היא אומרת ביומן ערוץ 7 לקראת אירוע הקרנתם מחר של שלושה סרטי סטודנטיות של המכללה. באירוע הייחודי, מספרת פרנקל, ישולב המבט החינוכי שמאחורי הסרטים ששניים מהם עלילתיים ואחד דוקומנטארי. לאחר שיוקרן כל סרט תעלה אישיות חינוכית ותאיר את הסרט או נקודה ממנו במבט חינוכי העולה ממנו. לדבריה של פרנקל ציבור המחנכים בישראל חייב להתוודע ליכולותיו של הקולנוע ככלי מחנך וכל מחנך או מי שעוסק בחינוך ואינו מודע לכוחו של הקולנוע מפספס בגדול, כלשונה. פרנקל העוסקת בתחום הקלנוע והחינוך מזה כ-15 שנה, מעבירה סדנאות למחנכים ורכזי שכבה ובהן הם מתוודעים ליכולת העברת המסרים שבקולנוע. להמחשה היא מעלה למחשבה את כוחו של שיעור שנפתח בהקרנת עשר דקות של סצנה מסרט או סרט וממנו יוצאים התלמידים לדיון נרחב ומעמיק. פרנקל מציינת שהעולם, גם זה הכללי ושאינו שומר מצוות, מחפש כיום אפיקי קולנוע המבקשים להעביר מסרים ערכיים ועמוקים. ראיה לכך היא מוצאת בהתעניינות הרבה בסרטים שביימו והפיקו תלמידותיה והוצגו בפסטיבלים שונים. כך גם בהצלחתו המרשימה של הקולנוע האיראני העומד בסטנדרטים גבוהים של צניעות ובכל זאת נחשב לקולנוע המוביל בעולם. בהתייחסה לסוגיית הקולנוע הנשי וחשיבותו מציינת פרנקל כי עולם הקולנוע נשלט יותר מכל מקצוע אחר בידי גברים, וככזה הוא מתבונן על התוצר שלו מבעד לעיניהם של גברים, ובשל כך הנשים המופיעות בו צריכות לעמוד באמות מידה מסויימות של יופי וכיוצא באלה. לדבריה הפער בין נשים בימאית ומפיקות לגברים במקצוע זה נובע מתובענותו של המקצוע, תובענות שלא ניתן ליישבה עם ניהול בית, גידול ילדים ושאר המטלות שבין אם נרצה ובין אם לאו מוטלות על הנשים. דוגמא לכך היא מוצאת דווקא בסרטה של רמה בורשטיין 'למלא את החלל' שעל אף היותו פשוט בהפקתו הצריך מבורשטיין שש שנות עבודה קשה ומאומצת, עבודה שמרבית הנשים אינן מסוגלות להשקיע במקביל לשאר מטלותיהן. עם זאת לדבריה החסר הגדול באמירה נשית בקולנוע גורם לסטודנטיות רבות אדרנלין מיוחד ורצון מיוחד למלא את החסר הזה בעשייה משלהן. בעשייה זו מובע על המרקע רוך, מבט חומל ואחר בתחומים שונים של החיים המופיעים בסרטים. תקוותה הגדולה של פרנקל היא שהציבור הדתי יידע להשתלב בעשייה האמנותית, לאו דווקא בקולנוע, כשם שהוא עשה זאת בצבא. להערכתה "רוב אנשי האמנות מגיעים מהשמאל כי הם מאמינים בכוח האמנות לשנות והדתיים לא האמינו ולא מינפו את הכוח הזה". כעת היא מייחלת לשינוי.