מאז שהוקם היישוב שילה לפני יותר משלושים שנה, הוחלט כי יש לחגוג את הפורים ביישוב, במשך יומיים, זאת לאור הספק הממשי כי מדובר בעיר המוקפת חומה עוד מימות יהושוע בן נון. רב היישוב, הרב אלחנן בן נון, מסביר את צדדי הספק: "בררנו את הסוגיה בזמנו עם ר' אברום שפירא. על פי כל המסורות, עיירות עתיקות בארץ ישראל חוגגות את פורים יומיים. שכן רוב העיירות העתיקות היו מוקפות חומה כשיהושע כבש אותן. שילה מוזכרת בספר יהושע כעיר מרכזית, שם גם שכן משכן שילה. מצאנו כתובות ביוונית שמאשרות שאכן כאן היתה שילה. בנוסף מצאנו במהלך השנים קטע של חומה עתיקה עם קיר תמך. הסיבה שאנחנו נוהגים לחגוג מספק את פורים במשך יומיים, היא בגלל דעתו של רבנו גרשום מאור הגולה, שקבע ששילה לא הייתה מוקפת חומה". הרב בן נון מעריך שיש מצב שבעתיד תמצא הוכחה חותכת שתכריע את הספק ותאלץ גם את היישובים מסביב לשילה, לחגוג פורים בט"ו. "כידוע על פי ההלכה, הדין של סמוך ונראה לא חל על מקום שהוא ספק מוקף חומה, אבל אם בעתיד יהיו ממצאים ברורים וחותכים ונהפוך לעיר השלישית אחרי ירושלים ושושן, זה בהחלט יחייב גם את היישובים שמסביב לנו לציין את פורים בט"ו". לדבריו, המשימה לחגוג יומיים פורים, היא משימה לא פשוטה כלל וכלל. "צריכים לקיים את המצוות בצורה מהודרת, משלוחי מנות כפול שתיים, יותר מתנות לאביונים הכל פעמיים. אמנם ביום השני אנחנו קוראים את המגילה ללא ברכה ולא מוציאים ספר תורה, אבל חוץ מזה עושים את כל המצוות. יש כאלה שנוסעים ביום השני למקום אחר, כדי לצאת מהספק, אבל רובנו חוגגים את הפורים במשך יומיים. כדי להקל על הנשים למדנו עם השנים שניתן להסתמך ביום השני על משלוחי המנות מהיום הראשון וזה בהחלט מקל".