שאלתם את עצמכם מהיכן המנהג הישראלי לתלות דגלים על מכוניות בשבועות שלפני יום העצמאות? חבר הכנסת משה פייגלין מעדכן הבוקר בדף הפייסבוק שלו, "טוב, אז הגיע העת לגלות. בדגל מרוט מרוחות שעודנו תקוע על חלון מכוניתכם - אשם עבדכם הנאמן". פייגלין סיפר כי לפני עשרים שנה, עת הגיע להתיישב בשומרון, נדהם לראות את שכניו מגוננים על מכוניותיהם ברשתות מתכת שיגנו עליהם מידויי האבנים של האינתיפאדה הראשונה, "הם נראו כמו כלובים ניידים", תיאר. "ניסיתי להסביר להם שהתנהגות כזו רק תעודד את זריקת האבנים, אבל הרצון הטבעי להגן על המשפחות גבר. לילה אחד נשארתי ער ובבוקר התנוסס דגל בגודל מפרש ממרכז הגג של מכוניתי, בבוקר פתחתי את חלון הרכב, הנחתי מרפק כמו נהג משאית, ונסעתי לעבודה דרך מרכז קלקיליה המתפרעת", סיפר פייגלין הבוקר. פייגלין, המכהן כיום כסגן יו"ר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד, סיפר כי שכניו בשומרון "כבר החלו לומר עלי קדיש - פחות או יותר, אבל משהתמדתי בעניין התברר שמשום מה דווקא אני הוא זה שלא חוטף. אט אט החלו שכנים נוספים להצטרף ליוזמה. אנשים שנסעו בלי דגל חשו מאויימים יותר מאלו שהניפו אותו". "כשעשינו מילואים בשכם, ציפי נסעה דרך כל שכם - לבדה - עם דגל ישראל, כדי להביא לפלוגה אספקה טריה של העוגיות המפורסמות שלה. (עכשיו אתם מבינים מהו סוד כוחי...). אלוף פיקוד המרכז, היה אז עמרם מצנע - היושב עמי כיום במליאת הכנסת. בתחילה החלו גם הג'יפים של צה"ל להניף באופן ספונטני דגלי ישראל. אבל מצנע 'הוריד' פקודה שאסרה זאת ועצר במחסומים אזרחים עם דגלים. היו לי שכנים שציירו על מכוניותיהם דגל גדול - כזה שאי אפשר להוריד... בסוף הוא ויתר", הסביר פייגלין. כדי לחזק את 'תופעת' הדגלים, הוא החליט לספק לציבור מתקן פשוט שיחזיק את הדגל על הרכב, "זה התחיל עם משהו מסורבל ומתכתי, המשיך בכל מני פטנטים עד שהתקבע מה שמוכר היום. משם כבר המשיכו כל מני סוחרים את העניין באופן עצמאי - וזה הסיפור של דגלי ישראל על המכוניות ביום העצמאות".