החל משנת 2013 נכנס לתוקף "חוק שלוש הדקות". מטרת החוק לשפר את החוויה של קבלת מענה אנושי ממוקדי שירות לקוחות. על פי החוק, נותני השירות מחויבים לענות עד שלוש דקות מפנייתכם. חוק זה הוא חלק מרוח התקופה, בה המודעות הצרכנית הולכת וגוברת ואנו מפסיקים להיות משועבדים לשיטה הקיימת, וסוללים דרך חדשה טובה ויעילה יותר. על כן כדאי להתכונן לשיחה כזאת כמו לעבודה. עברו על כל הקבלות וההדפסים שאתם מקבלים מכל גוף שאתם רשומים בו: מתי התמקחתם לאחרונה על דמי הניהול של קרן ההשתלמות או הפנסיה שלכם? האם כבר עדכנתם את תעריפי הסלולרי שלכם והאם אתם בטוחים שלא הכניסו לכם 'עיזים' בדמות שירותים שאין לכם כל צורך בהם? מתי לאחרונה אמרתם לספק האינטרנט, הכבלים או הלוויין שאתם עוזבים ומיד קיבלתם שורה של הטבות והנחות רק כי איימתם בעזיבה? ובכן, זה הזמן לעשות סדר, להכין לפניכם פנקס, עט ואת כל המסמכים הרלוונטיים ולפעול. לאחר שגיבשתם את טענותיכם לנותן השירות והעליתם אותן על הכתב, זה הזמן לבצע את השיחה. ראשית, לא להסס להגיד שאתם לא מבינים ורוצים לקבל הסבר (שוב ושוב) עד שתבינו על מה אתם משלמים. שנית, אם נתקלתם במידע שלא הכרתם, אל תהססו לבקש לסיים את השיחה ולחזור ולהתקשר לאחר שביררתם את הנושא ובאמתחתכם האינפורמציה הרלוונטית. תמיד כדאי לבקש שירשמו את מספרכם למקרה שהשיחה תתנתק או למקרה שתרצו לחזור לאותו נציג, כדי לחסוך זמן ביצירת הקשר הנוספת. אם נתקלתם בסירוב חסר היגיון או בעוולה – דעו שיש גופים המתמחים (ללא תשלום) בטיפול במקרים אלו, כמו המועצה לצרכנות, ארגון אמון הציבור, ואגפי פניות ציבור של המוסדות. הכותב הוא דובר 'פעמונים'