בראיון ליומן ערוץ 7 פורט השופט בדימוס עורך הדין דניאל ארנסט את המציאות הכלכלית שהובילה למחירי הטיסה היקרים מישראל ואליה, וגם את הדרכים הנכונות להתמודד עם המציאות הכלכלית החדשה בענף התעופה. עו"ד ארנסט שבעבר עתר לבג"ץ נגד מחירי כרטיסי הטיסה היקרים בישראל, סבור כי ניתן בהחלט להבין את מאבקם של עובדי 'אל על' החוששים לעתידם הכלכלי, אך עם זאת יש לדאוג לכך שלא אזרחי ישראל הם שישלמו על כך במחירים כפולים של כרטיסי טיסה. בדבריו מזכיר ארנסט כי ישראל היא מדינה שבה כמעט כל תנועה למדינה אחרת צריכה לעבור בדרך האוויר ובניגוד לימי עבר הרי שכיום מדובר בצורך בסיסי עבור רוב מוחלט של התושבים ולא ניתן לקבל מציאות בה כרטיס טיסה ליעד קרוב יגיע בתקופות מסוימות לאלף דולר ואף מעבר לכך. מחירים אלה נובעים מהיעדר תחרות חופשית בין חברות התעופה והדברים מגיעים עד כדי הכפלה ושילוש של מחירי הכרטיסים בעונות החופשות והחגים. לנוכח מציאות זו, סבור ארנסט נכון וראוי לפתוח את שוק התעופה לתחרות נרחבת, ואולם עם זה לדאוג לכך שחברת אל על תמשיך להתקיים ולא תקרוס. ארנסט מזכיר את חשיבותה של חברת תעופה לאומית בימי חירום ובנסיבות ביטחוניות כאלה ואחרות לצד מציאויות בהן מחליטות חברות זרות לנטוש את ישראל משיקולים כאלה ואחרים. על מנת לשמר את מעמדה של אל על סבור ארנסט כי על הממשלה לסבסד את מחירי כרטיסי הטיסה שבה ולהתאימם למחירי החברות הזרות ביום שלאחר פתיחת השוק לתחרות. זאת כדי למנוע העדפה אוטומאטית של הנוסע הישראלי את החברות הזרות. לדבריו השיקול שנותר כעת מתמקד באופן ובהיקף בו נכון וניתן לסייע ל'אל על' ולעובדיה ופחות אם לפתוח את השמים שלמעשה כבר כעת פתוחים. את המהלך ניתן בהחלט לכנות 'כחלוניזציה של ענף התעופה' מסכים ארנסט ומציין כי לצד ההבדלים שבין ענף הסלולאר לענף התעופה הרעיון שפתיחת השוק למתחרים יביא להוזלה משמעותית הוא הרעיון הבסיסי העומד מאחורי המהלך בו נקטה הממשלה.