מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל הודיע על סיום מחזור מס' 2 של מאיץ הסטארט-אפים Microsoft Accelerator בתום 4 חודשי פעילות. במחזור השני השתתפו 13 חברות סטארט-אפ ישראליות שנבחרו מבין כ-300 חברות שהגישו מועמדות. (שיעור קבלה של 4.33%). תכנית ההאצה מספקת פלטפורמה עסקית וטכנולוגית שעוזרת לסטארט-אפים לקבל החלטות עסקיות, מוצריות וטכנולוגיות נכונות ובקצבים מהירים. התוכנית בנויה מהדרכה צמודה של למעלה מ-100 מנטורים מבכירי ההיי-טק והמגזר העסקי, תשתית פיסית וטכנולוגית ומגוון חידושים וביניהם: כלים מדעיים לחקר שוק שפותחו על ידי אוניברסיטת Georgia Tech באטלנטה, פיתוח חווית משתמש בעזרתם של טובי המעצבים הגראפיים, עזרה בתכנון ובפיתוח טכנולוגי, שיתופי פעולה עם הטכניון, חברות וגופים גלובאליים לרבות מגוון תכניות המשך ועוד. הסטארט-אפים המשתתפים עוררו עניין רב בקרב משקיעי הון סיכון עוד לפני פתיחתו של המחזור ולכל אורך המסלול. 10 מתוך 13 המשתתפות (כ-77%) כבר קיבלו הצעות השקעה ו-8 מהן כבר סגרו גיוס הון בהיקף כולל של למעלה מ-4 מיליון דולר במהלך השהות באקסלרטור. שיעור החברות המגייסות וסך ההשקעות צפויים אף לעלות בחודשים הקרובים. אקסלרטורים מובילים בארה"ב וברחבי העולם הגיעו לשיעורי השקעה דומים רק לאחר 5-7 שנות פעילות. יתירה מכך, גיוסי ההון מתבצעים בדרך כלל תקופת זמן ארוכה אחרי סיום המחזור ולא במהלכו. חנן לביא, מנהל האקסלרטור, מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל: "תוצאות המחזור השני מוכיחות כי ההצלחה של המחזור הראשון לא הייתה מקרית אלא תולדה ישירה של הנוסחה והתפישה שפיתחנו בישראל. הידע והנסיון העצום שעומד לרשות היזמים, באמצעות העבודה עם מיקרוסופט, המנטורים והשותפים של התוכנית מנתבים אותם באופן מדויק לנקודת הכניסה הנכונה ביותר לשוק ופותחים בפניהם דלתות רבות. התעניינות המשקיעים כבר בשלבים מוקדמים מעידה על אמון בתכנית וביזמים ועל הפוטנציאל העסקי הגדול של החברות הצעירות. אנחנו מחויבים להצלחתן גם לאחר שהסתיים המחזור ". חנן לביא הוסיף כי "האקסלרטור הפך במידה רבה לפרויקט של התעשייה כולה ויש לברך את 100 המנטורים, מבכירי היי-טק הישראלי והמגזר העסקי, על תרומתם הגדולה ליזמים". את המחזור השני סיימו חברות סטארט-אפ בתחומים מגוונים וביניהם מוזיקה, וידיאו ורפואה, כאשר המשותף לכולם הוא המיקוד סביב טכנולוגיות ענן וביג דאטה. מאיץ הסטארט-אפים Microsoft Accelerator הוא הראשון בעולם בבעלותה המלאה של מיקרוסופט ובניהולה והוא נועד לסייע להצלחתן של חברות צעירות. ישראל נבחרה על ידי מיקרוסופט להקמת המאיץ לאור מעמדה הבינלאומי כאומת הסטארט-אפים (Startup Nation) והניסיון העשיר שנצבר בארץ בעבודה עם מאות חברות מסוג זה במסגרת תוכניות BizSpark ו-Think Next. המאיץ של מיקרוסופט מעניק לסטארט-אפים ישראלים שהתקבלו לתכנית מעטפת של שירותים מקצה לקצה ובכללן: תשתית פיסית, תשתית טכנולוגית, שירותים מקצועיים של חברות מובילות וכן הדרכה צמודה של כ-100 מנטורים מבכירי התעשייה.