מילואימניקים רבים הכירו את התופעה: הצבא מציע שוברי נסיעה בתחבורה ציבורית מביתם לבסיס המילואים ובחזרה, אך כדי להגיע למקום המילואים יש צורך ברכב פרטי, לעיתים מטעמי נוחות ולעיתים פשוט מכיוון שאין למקום תחבורה ציבורית. על מנת לפתור את הבעיה החליטו בצה"ל לשלם לחיילי המילואים השתתפות כספית בנסיעתם ברכב פרטי מהמילואים ואליהם. לשם כך חילקו בצה"ל את הארץ לאזורים שונים והכינו טבלה המלמדת כמה יקבל חייל הנוסע מאזור אחד למשנהו. ביומן ערוץ 7 הבאנו את סיפורו של גדעון לובנברג, תושב גיתית שבבקעת הירדן, שניסה לדעת כמה יקבל על הנסיעה כדי לשקול אם תשתלם לו נסיעה ברכב פרטי או לא, ולא הצליח לקבל מענה: הסיבה: כל אזור יהודה ושומרון נחשב לאזור אחד, על אף המרחקים העצומים מאזור אחד למשנהו בתוך השטח. בראשית דבריו מברך לובנברג על היוזמה שמאחוריה משרד הביטחון וצה"ל, אך עם זאת הוא ממשיך ומספר כי לטבלת המרחקים הוסיף צה"ל טבלת ישובים על מנת לסייע לחייל המילואים לאתר את ישובו, לדעת לאיזה איזור הוא משויך ולערוך תחשיב כמה תעלה לו הנסיעה וכמה יקבל כהחזר. להפתעתו גילה ש"כאשר עוברים את הקו הירוק כולם נחשבים איו"ש. מצפון ומדרום המחיר אחד", אומר לובנברג ומספר כי פנה למוקד המילואים של היחידה בה הוא משרת כדי לברר אם אכן חייל היוצא מהמושב גיתית בו הוא מתגורר וחייל היוצא מנקודה בדרום הר חברון או כל נקודה אחרת ביו"ש מקבלים החזר דומה. המענה שקיבל הפתיע אותו: "הם אמרו שלא ידוע להם אבל שאגיע למילואים ואחר כך נברר את העניין". מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "השתתפות צה"ל בהחזר הוצאות נסיעה לחיילי מילואים ניתנת כחלופה לחיילים אשר לא מעוניינים לנסוע בתחבורה ציבורית ללא תשלום. הפילוח מתחלק לשמונה אזורי חלוקה, כאשר אזור יהודה ושומרון משתייך לאזור ירושלים והסביבה. תעריף החזר הוצאות הנסיעה נקבע על פי המלצת משרד התחבורה".