שופט בית המשפט לתעבורה בירושלים, אברהם טננבוים, דן ל-21 חודשי מאסר אזרח דני, עובד לשעבר באחת מארגוני האיחוד האירופי הפועלים בישראל, אשר הורשע בדריסת הולך רגל הסובל מתסמונת דאון. טרם המשפט ביקש הדורס לצאת לחו"ל. הוא הבטיח כי ישוב להמשך משפטו, והותר לו לצאת בהפקדה סמלית למדי. אך הוא הפר את האמון שניתן לו ולא חזר וכפי הנראה נשאר בבריסל - בלגיה. בסופו של דבר, לאחר שנפתחו כנגדו הליכי הסגרה, הוא נתפס באיים הקנאריים (השייכים לספרד) כשיצא לחופשה שם, ולאחר הליך ארוך הוסגר לישראל. הולך הרגל, אשר תפקד עד ליום התאונה באופן עצמאי, נפגע קשה, אושפז בבית לוינשטין על כיסא גלגלים ונעשו ניסיונות שיקום שלא עלו יפה. בסופו של דבר, לאחר שנות ייסורים נפטר בשנה שעברה. למרות מותו של הולך הרגל, כיוון שמורכב היה להוכיח את הקשר בין התאונה למוות עקב חלוף הזמן והרקע הרפואי, הואשם הנהג הדני בנהיגה ברשלנות, נהיגה בשכרות וגרימת חבלה של ממש. השופט טננבוים ציין, כי טענת החסינות הדיפלומטית אותה העלה הנהג נדחתה, משום שהייתה לו רק חסינות פונקציונלית (במסגרת התפקיד) והתאונה לא אירעה במסגרת תפקידו. כמו כן נדחו טענות הקשורות להתנהגות הולך הרגל ונקבע כי התאונה נגרמה עקב שכרותו של הנהג. התביעה ביקשה להשית על הנהג עונש של שש שנות מאסר ואילו ההגנה דרשה להסתפק בשמונת חודשי המאסר שכבר ריצה הנהג במסגרת הליכי ההסגרה והמשפט. השופט קבע, כי "הנאשם נהג בזמן שכרות כבדה. אין ספק כי מי שעולה על ההגה בשכרות גבוהה שפוגעת קשות בתפקודו, ראוי לעונש תקיף וקשה. מכונית איננה כלי פשוט לתפעול ונהג שיכור העולה על ההגה דומה למי שמשחק עם כלי נשק טעון. אשר לכן, שכרותו הגבוהה מהווה נימוק ברור להחמרה בענישה". השופט הוסיף, כי "קודם התאונה, הנפגע תיפקד באורח עצמאי לחלוטין, עבד במקום עבודה מיוחד לאנשים במצבו, וגר בהוסטל יחד עם אחרים כשהוא חופשי. הוא הגיע בכוחות עצמו ובאופן קבוע, ולעתים מדי יום לאחיו שגר בסמוך אליו וחי חיים שלווים ומאושרים. לאחר התאונה, נפגע קשות ולאחר זמן רב שאושפז בבית חולים הדסה הגיע לבית לוינשטין לניסיונות שיקום. למרות התחלה מעודדת הרי השיקום לא עלה יפה ובשלב כל שהוא נחנק ועבר אירוע מוחי שבעקבותיו הפך למעשה ל 'צמח' ובסופו של דבר נפטר בפברואר 2013". השופט התייחס גם להימלטות הנהג מהדין וציין, כי "הופתעתי מאוד מבריחתו של הנאשם. מדובר בעובד ארגון הקשור לאיחוד האירופי. ליתר דיוק, (CTAO (European Commission Technical Assistance Office. לא מצופה מעובד בכיר בארגון שכזה להיעלם לפתע. ואציין כי אין מדובר בעבירה הקשורה בדרך כלשהי לתפקידו אלא בעבירה קשה הזוכה לגינוי גורף. זאת גם אחת הסיבות כפי הנראה שהותר לנאשם לצאת לחו"ל משום שאיש לא סבר כי לא ישוב". לבסוף, השופט קבע כי הנהג ירצה 21 חודשי מאסר, מתוכם חלפו כבר 8 מאז מעצרו בצרפת.