סקר מיוחד של מכון המחקר "מאגר מוחות" עבור המכללה האקדמית גורדון לחינוך בחיפה חושף עמדה ביקורתית של הורים כלפי תהליך ההשתלבות של פורשי צה"ל במערכת החינוך. רוב המשיבים בעלי הדעה (47%) סבורים אמנם כי השתלבות קציני צבא בכירים לשעבר במערכת החינוך, בתפקידי הוראה וניהול, משפרת את איכות החינוך אך רובם (61%) לא מאמינים כי השתלבות אנשי צבא קבע לשעבר בתפקידי הוראה תצמצם את תופעת ההשתמטות משירות בצה"ל. כשנשאלו איזו השפעה "פוליטית" תהיה לקצינים הבכירים על התכנים הנלמדים בכיתות, ענו רוב בעלי הדעה (47%) כי השתלבות אנשי צבא קבע לשעבר בתפקידי הוראה תביא בהכרח להכנסת תכני לימוד ימניים יותר. רק 10% מאמינים כי שילוב הקצינים הבכירים בתפקידי ניהול והוראה תביא לכנסת תכני לימוד שמאלניים יותר. הסקר, ראשון מסוגו בקרב הורים לתלמידים, בוצע לקראת פאנל בנושא השתלבות קצינים בכירים במערכת החינוך שיתקיים מחר באודיטוריום חיפה (שלישי 28.05.13) במסגרת כנס לציון 60 שנה למכללת גורדון. בסקר נבדק עוד, מי מועדף על ידי ההורים: מורה שהוא איש צבא קבע לשעבר שהוסמך להוראה, או, מורה שהוכשר לכך ואינו איש צבא קבע לשעבר. לרוב בעלי הדעה (44%) לא משנה אם המחנך הוא איש צבא קבע לשעבר או לא. אך קיימת העדפה למחנך שאינו איש צבא קבע (32%) על פני מי שהיה איש צבא קבע (24%). במגזרים החרדי והערבי קיימת העדפה ברורה למחנך שלא היה איש צבא קבע. הסקר נערך כסקר טלפוני, באמצעות שאלון מובנה, בתאריכים 19-21.5.2013 בקרב מדגם שכבות הסתברותי ואקראי של 501 משיבים, המהווה מדגם מייצג של אוכלוסיית ההורים לילדים במערכת החינוך הישראלית. המדגם מאפשר הסקת מסקנות ברמת ביטחון של 95%. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.5%. לדברי פרופ' יחזקאל טלר, נשיא המכללה האקדמית גורדון: "הסקר מוכיח עד כמה חשוב לדון בצורה רצינית ומקיפה בתופעת השתלבות "גנרלים" במערכת החינוך. מדובר בקבוצה איכותית ביותר של אנשים שתרמו רבות לביטחון מדינת ישראל אך אין הדבר מייתר את מי שבחרו בעשייה חינוכית כמקצוע ודרך חיים. אנו שמחים כי דיון כה חשוב, ראשוני ומהותי יתקיים דווקא בכנס של אקדמית גורדון, הבית הטבעי של כל שיח ער בנושא חינוך ומצוינות".