ההנהגה הצעירה של 'הבית היהודי' פנתה לשר התחבורה ישראל כץ (הליכוד ביתנו), בדרישה לבחון את העלות הגבוהה של לימודי הנהיגה בישראל. בשנים האחרונות האמירו העלויות של הוצאת רישיון נהיגה, עובדה שלטענת הצעירים פוגעת במעמד הביניים ובאוכלוסיות החלשות. במכתב לשר התחבורה שנשלח על ידי ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי), נטען כי עד לפני שנים אחדות ממוצע המבחנים המעשיים (טסטים) עמד על 1.5 לתלמיד, וכיום הממוצע הוא יותר מ-2 מבחנים לתלמיד. "משיחות עם מורים עולה שסיבת השינוי היא לאו דווקא דקדוק שבא על מנת ליצור תרבות נהיגה בטוחה יותר, אלא דקדוק מיותר בתלמידים שברור שנהיגתם תשתפר בזמן הנהיגה בפועל עם מלווה. לדוגמא, פסילת טסט בגלל שבשעת חניה, הגלגל נגע במדרכה ולא הצביע על נהיגה גרועה ובמיוחד כשברור שיכולת החנייה של התלמיד תשתפר בנהיגה אמיתית", כתב שטבון לשר כץ. לדברי שטבון, בעבר היה פיקוח על מחירי המבחנים המעשיים ושיעורי הנהיגה, ורמת המחירים היתה סבירה. "עם הסרת הפיקוח המחירים הללו החלו להאמיר ובמקום שטסט יעלה קצת יותר מ-100 ש"ח הוא עולה יותר מ-400 ש"ח כיוון שמורי הנהיגה לוקחים 'דמי השכרה' על הרכב במהלך הטסט". מבדיקות שערכה ההנהגה צעירה עולה כי ישנה עליה מתמדת בתעריפי השיעורים. כיום מחיר שיעור עומד על כ-130 ש"ח בממוצע הארצי, בעוד שלפני כמה שנים המחיר עמד על 90 ש"ח לשיעור. שטבון ביקש להזכיר לשר כץ כי "כל תלמיד נדרש לעבור טסט פנימי לפני שהוא ניגש לטסט של משרד התחבורה. בטסט זה מתחלפים שני מורי נהיגה ברכביהם כשכל מורה עושה טסט לתלמיד של המורה השני. התלמיד משלם על הטסט מחיר כפול- על השיעור ועל הטסט. נראה שטסט זה אינו מועיל לנהיגת התלמיד וביטולו יוזיל במקצת את מחיר לימודי הנהיגה", הציע. טענה נוספת שהציג שטבון במכתבו היא המיסים הרבים שמוטלים על מורי הנהיגה. "הגדרת הרכב כרכב עבודה תהיה בהחלט הגדרה צודקת ותפחית בעקיפין את מחיר לימודי הנהיגה", טען שטבון. "על אף שחלק מהנקודות לא שייכות באופן ישיר למשרד התחבורה, הן משיקות לדברים שמהשרד עוסק בהן. אי לכך אני מבקש ממך בשמם של אזרחי ישראל כי תפעל במישורים אלו להביא להוזלת לימודי הנהיגה", סיים שטבון את מכתבו לשר כץ.