האם מתקרב הסוף לבעיית הביטחון והצפיפות באוטובוסים המובילים ממרכז הארץ לאריאל ובחזרה? בימים האחרונים נראה שסומנה תחילתו של פתרון עליה מדווחת חנה גולן, מנכ"לית העירייה לשעבר וכיום מתמודדת על ראשות עיריית אריאל. גולן מזכירה בדבריה את הבעייתיות שבנסיעה באוטובוסים המתמלאים בעשרות פלשתינים השבים מעבודתם בפתח תקווה ותל אביב לכפרי אזור אריאל. הבעיה שנדונה בעבר לא מעט בערוץ 7 מתמקדת גם באפיק הביטחוני וגם באפיק התעבורתי. גולן ממליצה לבחון את הדברים ולגלות שאיש אינו עורך בידוק ביטחוני אצל עשרות הפלשתינים שנוסעים באוטובוסים לא בדרכם אל המרכז ולא בשובם מהמרכז. זאת בניגוד לה עצמה ותושבים אחרים הנושעים ברכבם, נעצרים במחסום ונשאלים על ידי החיילים מאין הגיעו ולאן הם נוסעים. מציאות זו מסכנת מאוד את הנוסעים היהודים שבאוטובוסים. זאת לבד מהאפשרות להחדיר בדרך זו אמל"ח למרכז הארץ, כאשר לנהגי האוטובוסים אין זכות למנוע עלייה של ערבי לאוטובוס או לדרוש ממנו לעבור בידוק כזה או אחר. לכך מוסיפה גולן ומספרת על מציאות בה יהודים הממתינים בתחנות אמצע הדרך רואים כיצד האוטובוסים עוברים בזה אחר זה כשהם מלאים בעובדים פלשתינים והם נאלצים להמתין לעיתים שעה וחצי ושעתיים לאוטובוס שייקח אותם חזרה לביתם. בעקבות המגעים מול חברת 'אפיקים' האחראית לאוטובוסים הוחלט כי בכל הזדמנות בה יהיו אוטובוסים פנויים הם יוקצו לתגבור הקו בין אריאל לתחנה המרכזית בתל אביב. לדבריה מדובר בפתרון חלקי בלבד, שכן לנוסעים אין אפשרות לבר מה באמת מידת הנחיצות של אוטובוסים בחברה ועד כמה ניתן לשלוח אוטובוס נוסף לעיבוי הקו. לטעמה הפתרון טמון בלחץ שיש להפעיל על משרדי התחבורה והאוצר המסבסדים את האוטובוסים וקובעים את תכיפות תנועת הקו. כמו כן היא דורשת הפעלת לחץ על משרד הביטחון למציאת פתרון קבוע שימנע את הסיכון הביטחוני שבמעבר הפלשתינים באוטובוסי 'אפיקים'. בדבריה דוחה גולן את הטענות על "קווי אפרטהייד" שנשמעו זה מכבר ולפיהם אין להפריד בין האוכלוסיות השונות בתנועה באוטובוסים. לדבריה האפרטהייד פועל כעת נגד התושבים היהודים שמשלמים מיסים ככל אזרח אבל מופלים לרעה ולא זוכים לתעבורה בטוחה וראויה.